De Wereld Draait Door is gestopt. De talkshow met Matthijs van Nieuwkerk had op 27 maart 2020 de allerlaatste uitzending. 15 seizoenen lang is DWDD op de buis geweest. Je kunt hier op de site nog uitzendingen en fragmenten terugkijken.

Dit is de Super Bowl

01-02-2017
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
168 keer bekeken
  •  
Super Bowl_2017
Meer dan 110 miljoen Amerikanen kijken er volgende week naar: The Super Bowl. De Amerikaanse football-finale die elk jaar in februari gespeeld wordt in de Verenigde Staten tussen de kampioenen van de American Football Conference en National Football Conference. Tweeëndertig teams werken hun wedstrijden af in de hiervoor genoemde NFC en de AFC, in hun eigen divisie van vier teams. Tegen het einde van december zijn de competities afgelopen, waarna in januari de play-offs worden gespeeld die twee kampioenen opleveren, één uit de NFC en één uit de AFC. Deze twee teams spelen de Super Bowl.
De (finale) Super Bowl wordt dit jaar gespeeld tussen de Atlanta Falcons (Atlanta, Georgia) en de New England Patriots (Foxborough, Massachusetts).
Maar de Super Bowl gaat al lang niet meer alleen over football. Het is ook een mediacircus waar wereldartiesten optreden en tijdens de pauze de meest creatieve reclames langskomen die vaak speciaal gemaakt zijn voor de Super Bowl. Hier een paar iconische momenten op een rij. 
BUDWEISER
Te beginnen met gisteren. Budweiser publiceerde (onconventioneel) hun reclame voor de Super Bowl, 2017. Meestal blijven de reclames van merken geheim tot het reclameblok tijdens de Super Bowl. Er zijn geruchten dat Budweiser een statement maakt tegenover het inreisverbod van president Trump, al ontkent Budweiser dit. 
HALFTIME SHOW
Tijdens de rust van een Super Bowl wedstrijd wordt er een halftime show gehouden. Dit is al een traditie sinds de eerste Super Bowl in 1967. Tijdens de Super Bowl XXXVIII op 1 februari 2004 veroorzaakte het optreden van Janet Jackson en Justin Timberlake een enorme rel toen bij het optreden even een borst van de zangeres zichtbaar was, wat vanaf dan algemeen bekend werd onder de naam nipplegate. Als gevolg hiervan wordt de Super Bowl voortaan met een kleine vertraging uitgezonden.
BANNED COMMERCIAL S
Zo nu en dan zijn merken iets te enthousiast en haalt een reclame de Super Bowl niet. Zoals bij deze reclame van Skittels. Omdat Skittles zich voornamelijk op kinderen richt, vond men deze 'hete' aanpak niet passend voor televisie. 
Mart Smeets was eerder te gast om te praten over de Super Bowl. Kijk het fragment hier terug. 
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.
BNNVARA LogoWij zijn voor