Logo Joop
De opiniesite van BNNVARA met actueel nieuws en uitgesproken meningen

Feministische Volt-stemmer Bennie Jolink vindt dat boze boeren maar eens moeten inbinden

  •  
13-05-2023
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
10434 keer bekeken
  •  
ANP-357324744

Hij mag dan een boerenicoon zijn, Normaal-frontman Bennie Jolink wil niets weten van de verongelijktheid die van het platteland afspat, verwoord door de terreurboeren van onder andere Farmers Defence Force of door BBB. Volgens Jolink moeten de boeren “de hakken nou eens uit het zand halen” en met oplossingen komen voor het klimaatprobleem in plaats van alleen maar klagen. Dat zegt hij in een uitgebreid interview in NRC.

Volgens de 76-jarige Jolink die tegenwoordig nog maar één keer per jaar optreedt met zijn band, met Hemelvaart in Lochem, hebben de boeren op zich wel een punt wanneer ze zeggen niet door de overheid te worden gehoord. “KLM en Tata Steel hoeven helemaal niets te doen aan hun uitstoot,” zegt hij bijvoorbeeld:

“Maar de manier waarop ze actie voeren, is niet goed. Farmers Defence Force doet slechte zaken voor de boeren. De boel in brand steken, tegen politiebusjes trappen, snelwegen blokkeren, rondrijden met doodskisten van linkse politici – dat moet je niet doen. En dan die vlag ondersteboven! Daarmee beledig je het land. Het doet me denken aan Iran, waar ze Amerikaanse vlaggen verbranden. Laat die boeren godsdankbaar zijn dat ze in dit land mogen wonen – en miljarden aan subsidie ontvangen.”

Jolink zegt blij te zijn dat Caroline van der Plas bij de Provinciale Statenverkiezingen zo veel stemmen wist te halen, zodat de belangen van de boer in elk geval worden behartigd. Maar, zo zegt hij ook: “We weten nu uitputtend wat jullie níet willen, maar wat willen jullie dan wél? Hoe gaan we de planeet voor ons nageslacht behouden? Want er móét stikstofreductie komen. Er is echt een probleem.” Jolink wil graag eens met Van der Plas om de tafel, vooral ook om het eens met haar te hebben over de wetenschappelijke feiten die ze zo handig steeds maar negeert.

De rocker heeft zelf op Volt gestemd. Voor het eerst overigens, meestal stemt hij D66. Bij de Kamerverkiezingen op Sigrid Kaag bijvoorbeeld, maar daarvoor ook op Pia Dijkstra en Els Borst. Allemaal vrouwen, want Jolink is een zelfverklaard feminist. Zo is hij opgevoed, daar voelt hij zich prettig bij. Sowieso moet hij niet veel hebben van het rechts-populistische discours dat de boventoon lijkt te voeren:

Vluchtelingen? „Moeten we gewoon opvangen, we zijn een rijk land.” Drugs? „Legaliseren, want ze schieten elkaar voor de flikker.” Tijdens de pandemie stond hij op een affiche van de rijksvaccinatiecampagne („ik stroop mijn mouw op”) en haalde hij uit naar ongevaccineerden en tegenstanders van de coronamaatregelen („achterlijke asociale wappies”).

De opvattingen Jolink over de boze boeren worden hem vaak niet in dank afgenomen door diezelfde boze boeren. Hij spreekt zich regelmatig uit over de terreur van Farmers Defence Force (FDF) of de opruiing van een zekere virusontkennende dansleraar, in de woorden van Jolink “die walgelijke Willem Engel”. Dat leverde hem al eens een bezoek op van FDF. Jolink was zelf niet thuis, zijn gezin wel en die voelden zich ernstig geïntimideerd.

Uiteindelijk komende de tegenover elkaar staande groepen wel weer dichter tot elkaar, denkt Jolink:

“Ik ken persoonlijk ook boeren bij wie het besef begint in te dalen: het kan zo niet langer. Maar die hoor je niet, ze worden overstemd door de schreeuwlelijken van Farmers Defence Force. Er zijn boeren die wél willen praten. Dus mijn boodschap is: haal die hakken nou uit het zand.”

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (18)

Verrukkelijk
Verrukkelijk
14 mei 2023 - 13:24
Deze reactie is verwijderd
Yullan
Yullan
14 mei 2023 - 6:26
Ik ben zó blij met deze man!
MicroWolf
MicroWolf
13 mei 2023 - 23:50
Ja, een mooien mens, die Jolink! Er zijn meerdere docu's over zijn band. Zeker zien! https://www.youtube.com/watch?v=UAGPD6bs5vY
Tuck'R
Tuck'R
13 mei 2023 - 22:21
De boeren jongeren hebben de zakken gevuld van Jolink en nu kunnen ze wat hem betreft de gierput in. Had al eerder het vermoeden dat die Jolink geen fijn mannetje is. Weet het nu zeker. Stereotype GL-D'66-er: links lullen, rechts vullen.
5 Reacties
vdbemt
vdbemt14 mei 2023 - 9:51
Zo, wat een rare reactie. Als je ERGENS NIET wordt gedwongen om naartoe te gaan, dan is het wel kunst, cultuur, muziek. Dan kun je ONmogelijk spreken van 'geld uit de zakken plukken'. Dat is bij het produceren van voedsel toch wel even anders.
Zandb
Zandb14 mei 2023 - 10:09
Tuck'r Ach, als ik u een eikel vind hoef ik u dus niet serieus te nemen?
Tuck'R
Tuck'R14 mei 2023 - 15:56
@bemt Wie heeft het over dwingen. Jolink maakte nummers waarin hij net deed over hij de boeren op handen droeg. Nu hij daar genoeg aan heeft verdiend komt de ware aard boven. @zand: ja u mag mij een eikel vinden en mij niet serieus nemen
oproerkraaier
oproerkraaier14 mei 2023 - 19:49
Ik vind het juist sterk dat hij zich uitspeekt. Het doet me denken aan Eminem: https://youtu.be/LunHybOKIjU
vdbemt
vdbemt15 mei 2023 - 15:36
@Tuck'R. Zijn de succesnummers van Joling niet intussen 30 tot 40 jaar oud? Zag het er toen niet een klein beetje anders uit? En NU heeft hij niet genoeg van 'de boeren'. Hij signaleert, in alle eerlijkheid, dat er een extreme club boeren is, die grenzen overschrijden. En daar heeft hij gelijk in.
Willem van der Decken
Willem van der Decken
13 mei 2023 - 21:42
‘Feminist en Voltstemmer’ juicht joop. Maar….. https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/bennie-jolink-doe-normaal
geitenbreier
geitenbreier
13 mei 2023 - 19:35
Bennie Jolink is geen boer, maar een matige muzikant !
2 Reacties
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 20:57
Het eerste is een feit. Over het 2e denken heel veel mensen heel anders. Hij heeft toch als 'matige muzikant' veel succes gehad. Maar hoe dan ook, mag hij geen mening hebben?
Pater
Pater14 mei 2023 - 1:11
Die geitenbreier is vast ook geen boer, en waarschijnlijk zelfs geen matige muzikant. Anders wist hij wel dat Jolink een begaafd artiest is.
PVDB2
PVDB2
13 mei 2023 - 18:40
Eindelijk eens een verstandig persoon. Misschien kan hij Karolain eens tot rede brengen. En echte vent of kerel die geeft zijn fouten toe en wil luisteren. En de boer die is een echte kerel. Het is dan ook de vraag hoe lang PopijopivandePlas de wetenschappelijke werkelijkheid accepteerd en eens in actie komt zodat we verder kunnen met de uitkoop en verkleining van de veestapel en uitkoop van boeren.
vdbemt
vdbemt
13 mei 2023 - 14:39
Die Jolink. Als hij politicus was, zou ik zo op hem kunnen stemmen.
4 Reacties
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 17:41
Jij bent van de populisten?
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 20:58
@GeenProbleem. Ik zie de relatie niet tussen 'populisten' en Jolink.
Willem van der Decken
Willem van der Decken13 mei 2023 - 21:39
Benny is fervent jager en bracht met een hele CD een ode aan stropers. Die hij extreem romanticeert, ook al sterven dieren door stroperij vaak een gruwelijke marteldood in strikken, of na aangeschoten te zijn. Daar stem jij op?
vdbemt
vdbemt14 mei 2023 - 9:55
@Willem. Dank voor een goed en, voor mij, belangrijk genoeg argument om niet op hem te stemmen (zou dat aan de orde zijn). Blijft staan dat ik zijn mening over de boze (!) boeren deel.
Mag
Mag
13 mei 2023 - 14:30
Dat is een verrassing! ik zou hem nooit in deze progressieve hoek zoeken.
ZoekEenVrijeNick
ZoekEenVrijeNick
13 mei 2023 - 13:21
Ik vind dat al die Bners een mogen inbinden. Het feit dat je er leuk uit ziet, muziek kan maken, een sport goed kan, en wat je maar ook tot BNer maakt, betekent niet je verstand van andere zaken hebt. At jouw gezicht vaak in de media verschijnt, betekend niet dat je mensen vertegenwoordigd of een soort leider van die mensen bent. Niemand heeft ooit op je gestemd als vertegenwoordiger. Het lijkt wel een beroepsdeformatie dat BNers menen dat zij een soort geestelijk herder zijn die hun kudde schapen moeten hoeden en leiden. Komt dat door op een podium toegejuicht worden?
4 Reacties
Jean-Baptiste L Allemand
Jean-Baptiste L Allemand13 mei 2023 - 14:22
Bennie werd altijd beschouwd als een soort boerenleider, de stem van het platteland. Dat hij nu niet pal voor de boeren staat, zal velen tegenvallen. Hij roept niet zomaar wat, maar heeft er wel over nagedacht.
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 14:42
Er zijn best BNers die je maar altevaak ziet. Maar jouw treurige reactie is zeker niet van toepassing op Jolink. Die is zelden in het nieuws. En mag hij, als ernaar gevraagd wordt, zijn mening niet geven?
Jozias2
Jozias213 mei 2023 - 15:04
@zoekernvrijenick En wie heeft u verkozen? Waarom mag u hier er wel allerlei meningen op na houden en een BN’er niet?
oproerkraaier
oproerkraaier13 mei 2023 - 17:54
Ik vindt dat u wel mag inbinden. Wie denkt u wel niet wie u bent dat u het recht meent te hebben om te bepalen wie iets mag zeggen?
Valkz
Valkz
13 mei 2023 - 12:35
Deze man mengt zich eigen niet onder de werkende mensen, anders had hij nooit op d66 gestemd.
1 Reactie
oproerkraaier
oproerkraaier13 mei 2023 - 17:57
ik denk dat de man meer voeling heeft met de mensheid dan al die rechtse haatzaaiers.
Rechtse   Bal
Rechtse Bal
13 mei 2023 - 10:54
Bestaat Normaal nog steeds ? Teren op 1 hit en veul bier. Eendagsvlieg in goede herinnering....
3 Reacties
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 14:44
Dit bevestigt mijn reactie op "ZoekEen Vrije Nick". Jolink? Normaal? Bestaat dat nog?
oproerkraaier
oproerkraaier13 mei 2023 - 17:55
1 hit?
pahan
pahan14 mei 2023 - 5:49
Iets meer hits dan 1: 46 noteringen in de Top 40 Dat bier dronken ze al vrij snel zelf niet zo veel meer. Slimme gasten, die het nooit hoog in de bol hebben gehad. Tegenwoordig hebben we vol getatoeëerde huilbabies die wegrennen als er bier naar het podium wordt gegooid. Het waren mooie tijden.
GeenProbleem
GeenProbleem
13 mei 2023 - 10:28
'Vluchtelingen? „Moeten we gewoon opvangen, we zijn een rijk land.” Het. gaat. niet. alleen. om. geld. Er zijn geen docenten, er zijn geen huisartsen, er is geen politie en er zijn geen huizen. Hoe kun je nou pleiten voor stikstof reductie maar niks aan migratie wil doen.... Drugs legaliseren? Welke drugs dan? En hoeveel? Fentanyl? Heroïne? Coke? Heeft meneer Jolink eigenlijk wel in de gaten wat die troep met mensen doet? Verder ben ik het wel helemaal met hem eens met wat hij zegt over Farmers Defence Force.
15 Reacties
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 14:45
"Het. gaat. niet. alleen. om. geld. Er zijn geen docenten, er zijn geen huisartsen, er is geen politie en er zijn geen huizen." En.dat.is.zo'n. enorme.kutsmoes. Je wilt ze gewoon niet.
Satya
Satya13 mei 2023 - 15:33
"Hoe kun je nou pleiten voor stikstof reductie maar niks aan migratie wil doen...." Die mensen produceren ergens anders geen stikstof? Vind dit wel het meest krakkemikkig argument waarmee mensen hun racisme proberen te verbergen. Geld is er genoeg, jij kiest ervoor deze mensen niet te willen helpen. "Heeft meneer Jolink eigenlijk wel in de gaten wat die troep met mensen doet?" De meest schadelijke producten in de drugs zijn de versnijdingsmiddelen, erin gestopt door mensen die niets om het leven van hun medemens geven, criminelen. Jee, mensen die niks om hun medemens geven. Wat doe jij eigenlijk voor werk?
Oki Doki
Oki Doki13 mei 2023 - 16:25
Cocaïne, XTC en speed kunnen in speciale winkels worden verkocht. Er moet dan een maximale hoeveelheid worden verkocht per persoon. Ook wordt er advies gegeven over de risico's. Drugs als fentanyl en crystal meth kunnen verboden blijven.
bv-user-56417
bv-user-5641713 mei 2023 - 16:28
@Satya "Jee, mensen die niks om hun medemens geven. Wat doe jij eigenlijk voor werk?" Als we zo zijn manier/niveau van communiceren en argumenteren in ogenschouw nemen kunnen we er gerust van uitgaan dat hij een xenofobe rancuneus rechtse freeloader is.
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 17:30
@vdbemt Ah, je noemt me een xenofoob omdat je geen argumenten; had ik natuurlijk kunnen verwachten. Want vdbemt kan ons best vertellen hoe hij/zij die tekorten op wil gaan lossen.. toch? https://nos.nl/artikel/2412873-politie-gaat-lastig-jaar-met-personeelskrapte-tegemoet https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5373375/personeelstekort-zorg-en-welzijn-helder-tweede-kamer https://nos.nl/artikel/2456228-lerarentekort-op-basisscholen-gestegen-tot-bijna-10-procent https://nos.nl/artikel/2439867-ook-personeelstekorten-bij-uitvoeringsorganisaties-als-uwv-fiscus-en-ind
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 17:32
@satya 'Geld is er genoeg, jij kiest ervoor deze mensen niet te willen helpen. ' Kolder, er is helemaal niet genoeg geld; dat tonen de recente bezuinigingen wel aan. Maar misschien kan jij mij ook vertellen hoe jij de tekorten in de zorg, onderwijs, politie en overheidsdiensten kunt oplossen? 'Jee, mensen die niks om hun medemens geven. Wat doe jij eigenlijk voor werk? ' Je moest eens weten....
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 17:42
@adaeusto 'Als we zo zijn manier/niveau van communiceren en argumenteren in ogenschouw nemen kunnen we er gerust van uitgaan dat hij een xenofobe rancuneus rechtse freeloader is.' Een jij-bakje, wat onverwacht.
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 21:08
@GeenProbleem. Goeie voorbeelden geef je. Valt jou niks op? AL die voorbeelden zijn overheid of semi-overheid. En wie hebben de laatste ruim 12 jaar bepaald hoeveel geld daarnaartoe gaat? Of liever gezegd: hoe weinig. Rutte 1,2,3 4. Daar ligt de oorzaak. En ga, met het nog steeds stijgende aantal miljonairs en miljardairs, nou niet zeggen dat er geen geld voor is. Dat is de politieke keuze. Die tekorten zijn op te lossen met andere politiek.
Satya
Satya13 mei 2023 - 21:34
"Kolder, er is helemaal niet genoeg geld; dat tonen de recente bezuinigingen wel aan." Door een economie die om groei om consumptie draait, dat is een keuze. "Maar misschien kan jij mij ook vertellen hoe jij de tekorten in de zorg, onderwijs, politie en overheidsdiensten kunt oplossen?" Door de mens en zijn basisbehoeften centraal te stellen in de samenleving en niet groei van de economie voor een selecte groep. Welvaartsverdeling dus. Dan gaan we ook eindelijk eens over migratie praten ipv het bestrijden van mensen. "Je moest eens weten...." Ik kan me enkel op het beeld beroepen dat jij hier schetst. Je zult misschien in het echt best een aardige man zijn, naast je teksten hier zit er natuurlijk nog een heel persoon achter die teksten.
bv-user-56417
bv-user-5641714 mei 2023 - 7:49
@GeenProbleem "Een jij-bakje, wat onverwacht." Zoek even op wat een jij-bak echt betekent.
GeenProbleem
GeenProbleem14 mei 2023 - 8:39
@vdbemt ' Goeie voorbeelden geef je. Valt jou niks op? AL die voorbeelden zijn overheid of semi-overheid.' Moet ik ook nog wat links plaatsen waarin het gaat over de tekorten in het bedrijfsleven? https://nos.nl/artikel/2458427-2022-was-het-jaar-van-het-personeelstekort-en-ook-in-2023-blijft-het-krap 'En ga, met het nog steeds stijgende aantal miljonairs en miljardairs, nou niet zeggen dat er geen geld voor is. Dat is de politieke keuze. Die tekorten zijn op te lossen met andere politiek. ' Oh mijn god, is DAT een argument?? Ik vertel je net dat het niet louter aan het geld ligt maar aan een tekort aan mensen.
GeenProbleem
GeenProbleem14 mei 2023 - 8:40
@satya 'Door de mens en zijn basisbehoeften centraal te stellen in de samenleving en niet groei van de economie voor een selecte groep. Welvaartsverdeling dus. Dan gaan we ook eindelijk eens over migratie praten ipv het bestrijden van mensen. ' Dan blaas je de verzorgingsstaat op. Kolder dus.
Satya
Satya14 mei 2023 - 12:17
"Dan blaas je de verzorgingsstaat op." De verzorgingsstaat is op die principes gebaseerd. De verzorgingsstaat is geen puur op groei gebaseerde economie nodig, gaat daar zelfs aan stuk als je om je heen kijkt.
vdbemt
vdbemt14 mei 2023 - 14:04
@GeenProbleem. Het is niet erg dat je het niet meteen snapt. "Moet ik ook nog wat links plaatsen waarin het gaat over de tekorten in het bedrijfsleven? " Dat weet ik zonder links ook wel. Maar dat is geen eigen keuze. Bij al die sectoren van de overheid, is het begonnen met de bezuinigingen door die overheid, al dik 12 jaar Rutte c.s.. 'En ga, met het nog steeds stijgende aantal miljonairs en miljardairs, nou niet zeggen dat er geen geld voor is. Dat is de politieke keuze. Die tekorten zijn op te lossen met andere politiek. ' "Oh mijn god, is DAT een argument?? " Nee. Dat is een vaststelling. Jij, en andere rechtse rakkers die zo graag boven op hun eigen geld blijven zitten, roept altijd: er is geen geld. Er is WEL geld. Of je dat aan de SAMENleving wilt besteden en door de SAMENleving naar draagkracht wilt op laten brengen, of dat je 'ieder voor zich, god voor ons allen', de rijkeren rijker laat worden en de armen armer, dat is een keuze. "Ik vertel je net dat het niet louter aan het geld ligt maar aan een tekort aan mensen." Dat is bij de asielopvang, die een aantal jaren terug genoeg opvangplaatsen/lokaties hadden, begonnen met het bewust afbreken van die lokaties toen (achteraf 'tijdelijk') de instroom afnam. Met het logische gevolg van een probleem nu.
vdbemt
vdbemt15 mei 2023 - 15:55
@GeenProbleem. Het verschil tussen de 'tekorten aan personeel' bij de overheid en het bedrijfsleven, is dat die bij de overheid ontstaan zijn door bezuinigingen (de rechtse overheid heeft er weinig geld voor over) en bij het bedrijfsleven door een grotere vraag naar hun product. In tegenstelling tot de overheid, willen zij best wel meer personeel. Maar dat is er voor hun niet. "'En ga, met het nog steeds stijgende aantal miljonairs en miljardairs, nou niet zeggen dat er geen geld voor is. Dat is de politieke keuze. Die tekorten zijn op te lossen met andere politiek. ' Oh mijn god, is DAT een argument?? " Ja!.
Volrin
Volrin
13 mei 2023 - 10:16
Wat een rare titel voor dit artikel. Wat heeft feminisme hier mee te maken?
4 Reacties
Karingin
Karingin13 mei 2023 - 10:30
Hij gaat er blijkbaar prat op dat hij het feminisme toejuicht en stemt daarom bij voorkeur op een vrouw. Kudos! Doe ik ook, mits mevrouw me aanstaat, want als het een doos is en er is een betere man, dan kies ik die. Prima om meer vrouwen op topposities te willen, maar de dozen moet je er wel uit filteren (Liz Truss - need I say more?). Net als de eikels natuurlijk
bv-user-66257
bv-user-6625713 mei 2023 - 11:11
Denk jij ook niet meteen aan Bennie Jolink als je aan feminisme denkt?
Mathijsco
Mathijsco13 mei 2023 - 13:29
@VeganHarrie, Lol!
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 14:47
@Vegan. Nee. Maar dat is er juist zo mooi aan.
Doomsdayshaman
Doomsdayshaman
13 mei 2023 - 10:10
Vluchtelingen? „Moeten we gewoon opvangen, we zijn een rijk land.” Dit is wel erg kort door de bocht, simplistisch en onrealistisch. Gelukkig is er geen vaccin schade. Jolink is een autoriteit op gebied van??
8 Reacties
Karingin
Karingin13 mei 2023 - 10:59
Wat snap je niet? NRC interviewt een artiest die een icoon is in boerenkringen (en ongetwijfeld daarbuiten, maar je snapt vast wel wat de insteek van NRC is), en die man geeft zijn mening. Hij kent de cultuur, is er onderdeel van, en als je zo bekend bent dan luisteren mensen naar je. Niet alleen boeren, maar ook de groenen - 2 tegenovergestelde hokjes zeg maar - en dat kan best verbindend zijn. Da's toch mooi!
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 11:30
@karingin 'en als je zo bekend bent dan luisteren mensen naar je. En dan mogen mensen daar ook een mening over hebben.
EricDonkaew
EricDonkaew13 mei 2023 - 13:01
@Doomsdayshaman: Dit is wel erg kort door de bocht, simplistisch en onrealistisch. ---------------------------- Ach, Bennie is een goede man, maar een product van zijn tijd. Vaak zijn het mannen die vóór 1960 geboren zijn die voor onbeperkte immigratie zijn. Waarom vooral mannen weet ik niet. Je ziet het ook hier op Joop.
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 13:52
@eric 'Vaak zijn het mannen die vóór 1960 geboren zijn die voor onbeperkte immigratie zijn. Waarom vooral mannen weet ik niet. Je ziet het ook hier op Joop.' De meeste mensen van die leeftijd hebben de 'buit' al binnen, de rest kan er in zakken.
bv-user-39675
bv-user-3967513 mei 2023 - 15:36
E. Donkaew : ` Vaak zijn het mannen die vóór 1960 geboren zijn die voor onbeperkte immigratie zijn.' Je bent toch zelf ook immigrant in Thailand, waar je zo vaak hier prat op gaat? Wees blij dat ze je hebben willen.
LaBou
LaBou 13 mei 2023 - 16:36
Kijk eens aan: probleem is dus een man diemvan vóór 1960 is. En hij heeft de buit binnen want hij laat regelmatig blijken dat de rest erin kan zakken.
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 17:33
@hannes 'Je bent toch zelf ook immigrant in Thailand, waar je zo vaak hier prat op gaat? Wees blij dat ze je hebben willen. ' In Thailand kun je je handje niet ophouden, daar moet je het zelf zien te redden.
EricDonkaew
EricDonkaew14 mei 2023 - 2:24
@Achterhout: Je bent toch zelf ook immigrant in Thailand, (...) ----------------------------- Het is nog erger. Ik ben een gelukszoeker. @Achterhout: Wees blij dat ze je hebben willen. ----------------------------- Ik ben blij dat ze me willen hebben. Grappig trouwens, jij suggereert met jouw tekstje dat een onafhankelijke natie het recht heeft om zelf te bepalen wie ze erbij willen hebben en wie niet. Ben ik het toch een keer met je eens...
Pietje Puk139
Pietje Puk139
13 mei 2023 - 9:45
Beste Bennie, het probleem is al opgelost. Tenminste, in theorie. Zo gauw het product is goedgekeurd door de EFSA, kunnen boeren die dieren houden voor de slacht, de stal gaan inrichten voor de productie van kweekvlees. https://www.change.inc/agri-food/komt-s-werelds-eerste-kweekvleesboerderij-in-nederland-39498
1 Reactie
Karingin
Karingin13 mei 2023 - 10:47
Nou daar is "big-agro" niet blij mee hoor, de bedrijven rondom de vleesindustrie - slachters, vervoerders, etc. - lobbyen zich suf om kweekvlees af te serveren. Uiteraard met non-argumenten, halve waarheden en net-niet-leugens
Eric Minnens
Eric Minnens
13 mei 2023 - 9:19
Jolink. Iemand met SP-stanpunten die op Volt stemt... Waarom Bennie? Maar goed, wel van een soort 'no-nonsense linksheid'. 't Zou goed kunnen dat hij Joop leest.
12 Reacties
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 10:07
Omdat Bennie waarschijnlijk van het links lullen en rechts vullen is.
Karingin
Karingin13 mei 2023 - 10:31
Ik kan Volt niet zo goed plaatsen eigenlijk...ben zelf Piraat, die partij krijgt nog minder aandacht, maar van Volt hoor je toch ook niet zoveel
Eric Minnens
Eric Minnens13 mei 2023 - 10:56
Later las ik in de NRC-link dat hij Volt stemt omdat die het meest pro-Europees is van allemaal.
Kees van Bemmelen
Kees van Bemmelen13 mei 2023 - 10:59
Karingin, Volt is paneuropees, progressief en kosmopolitisch, maar economisch geloof ik niet heel erg links. Het lijkt op D66, al zijn ze wel voor kernenergie. Maar als je Piraat bent is het misschien wel wat voor je, ze hebben in 2018 voor de verkiezingen in Antwerpen al eens samen opgetrokken: https://www.stampmedia.be/artikel/volt-en-piratenpartij-samen-op-lijst-voor-antwerpse-verkiezingen
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 11:31
@karingin 'Ik kan Volt niet zo goed plaatsen eigenlijk...ben zelf Piraat Piratenpartij moet zich eens wat meer gaan profileren.
Jozias2
Jozias213 mei 2023 - 12:27
@eric Het zijn inderdaad over het algemeen prima standpunten van Jolink. Maar welk standpunt is nu precies een ‘sp standpunt’ ?
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 14:50
Op Joop komt ie dan toch opvallende rakkers als jij en GeenProbleem en IHAG, etc. tegen. Of is het dan dat hij daarvan schrikt en er juist SP- en Voltstandpunten op na gaat houden?!
Eric Minnens
Eric Minnens13 mei 2023 - 15:34
@vdbemt Reageer je nu op mij? Scheer je nu mij en 'Geen' en 'Gelijk' over één kam? Oké, dan stop ik jou toch gewoon met KritischKijken in één schuitje. Veel plezier samen.
LaBou
LaBou 13 mei 2023 - 16:37
"Omdat Bennie waarschijnlijk van het links lullen en rechts vullen is." Gelukkig is probleem recht door zee: rechts lullen én vullen.
oproerkraaier
oproerkraaier13 mei 2023 - 18:05
geenprobleem gooit er maar weer eens een ad hominem tegen aan.
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 21:18
@Eric. Het pleit voor je dat je je gekwetst voelt als ik je op niveau 'geen' en 'gelijk' zet. Hoewel je reactie (in de stijl van: wat jij doet kan ik ook) toch weer wel dat niveau raakt. Misschien moet ik je niet gelijkstellen. Maar het blijft wel zo, dat Joop toch knap vol zit met rechtse rakkers. Het is maar net waarvoor je open staat als je Joop leest.
vdbemt
vdbemt13 mei 2023 - 21:21
@GeenProbleem. Met rechts lullen en rechts vullen heb jij geen probleem. Want dat is consequent asociaal. Is het niet opmerkelijk dat alleen 'rechts vullen' bestaat? En niet 'links vullen'?
Mathijsco
Mathijsco
13 mei 2023 - 8:53
Ooit riep deze mijnheer boeren nog net niet letterlijk op om zich af te scheiden van Nederland. Later is hij zijn achtergrond als kunstenaar meer gaan gebruiken, en heeft (helaas) blijkbaar ook de geldende mores van die wereld overgenomen. Ik vind het een icoon en het lijkt daarnaast een dood goede man, maar het vloekt als een ketter.
4 Reacties
Karingin
Karingin13 mei 2023 - 10:43
Whut? 🤔 Vind je 'm nou wel of niet een toffe peer?
Mathijsco
Mathijsco13 mei 2023 - 10:49
@ Karingin, Ja, dat klinkt misschien heel raar voor u: maar soms kun je dingen ook proberen op haar merites te beoordelen. Proberen zeg ik erbij, want dat kan natuurlijk helemaal niet aangezien geen mens objectief is. Het is een parallel andere inslag dan schelden, tieren en mensen op de bonnefooi voor ‘vies rechts’ uitmaken.
GeenProbleem
GeenProbleem13 mei 2023 - 13:52
@mathijsco Nee Mathijs, zo werkt het hier niet. Of je bent met ons of je bent tegen ons, het is 1 of 0. Nuance is niet mogelijk.
LaBou
LaBou 13 mei 2023 - 16:40
"Of je bent met ons of je bent tegen ons, het is 1 of 0. Nuance is niet mogelijk." Zullen we de rusland-draadjes eens doorspitten? Daar is dit hier nog heilig mee.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je hieronder gratis aan voor Joop NL. Iedere donderdag een selectie opvallende nieuwsverhalen, opinies en cartoons in je mailbox.

BNNVARA LogoWij zijn voor