Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Aanpassing hypotheek vaak nodeloos duur'

25-03-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
hypotheek 930 520
Hypotheekverstrekkers jagen consumenten vaak onnodig op kosten door ze bij simpele aanpassingen van hun hypotheek automatisch naar een tussenpersoon te sturen. Dat zegt de Consumentenbond donderdag.
Een bezoek aan een financieel adviseur is volgens de Consumentenbond alleen logisch wanneer het gaat om aanpassingen met mogelijk grote fiscale en financiële gevolgen. Bij kleine veranderingen, zoals het oversluiten naar een lagere rente, is zo'n kostbare tussenstap overbodig.
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) oordeelde eind vorig jaar al dat geldverstrekkers geen advies van een tussenpersoon mogen eisen bij een kleine wijziging. De kosten voor aanpassingen van een hypotheek lopen volgens de Consumentenbond bovendien fors uiteen. Zo rekent de Rabobank voor het omzetten van een aflosvorm 250 euro, terwijl SNS daar 1995 euro voor rekent. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor