Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ABN benadeelt klant met hoge boeterente

12-05-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ABN_AMRO_07.jpg
Mensen met een hypotheek van ABN AMRO kunnen door een fout van de bank honderden of zelfs duizenden euro's te veel boeterente betalen. ABN AMRO rekent een rentepercentage dat gunstig is voor de bank, maar juist niet voor de klant, aldus het consumentenprogramma Radar.
Onterecht te hoog
ABN AMRO berekent hypotheekklanten onterecht een te hoge boete als zij willen overstappen naar een lagere rente, of meer willen aflossen dan is afgesproken.
Bank belooft correctie
'Als wij fouten hebben gemaakt, moeten we mensen compenseren', aldus Michiel Meijer, manager productmarketing en distributie hypotheken van ABN AMRO.  Mensen die ongemerkt te veel boete hebben betaald worden door de bank benaderd waarna de fout wordt gecorrigeerd. Meijer: 'Wij streven ernaar om mensen binnen 8 weken persoonlijk op de hoogte te stellen'. Bron: Radar
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor