Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ACM: Consument begrijpt prijzen en voorwaarden telecommarkt beter

12-07-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
internet
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) meldt dat de informatie over prijzen en voorwaarden van mobiele abonnementen begrijpelijk is geworden. Het aandeel mensen dat de informatie begrijpelijk vindt stijgt de afgelopen jaren. De meeste ondervraagde consumenten zeggen intussen dat ze de informatie van aanbieders snappen, maar bijna de helft zegt het nog altijd lastig te vinden om prijzen te kunnen vergelijken.
Op basis van eigen onderzoek van ACM blijkt dat het percentage mensen dat zegt moeilijk de prijzen te kunnen vergelijken, afneemt ten opzichte van voorgaande jaren. De autoriteit wil al  langer dat telecomaanbieders duidelijker zijn over hun prijzen en abonnementsvoorwaarden.

Overstappen

Consumenten stappen niet vaak over omdat ze bang zijn voor administratieve rompslomp. Ook zou het veel tijd en moeite kosten. De prijs, het pakket en de snelheid van het internet zijn de grootste redenen om over te stappen. Het afgelopen jaar was een hogere internetsnelheid de reden om over te stappen.

Telefoonrekening

Verder komt uit het onderzoek naar voren dat steeds minder mensen totaal verrast waren door een hoge telefoonrekening. Ten opzichte van vorig jaar is deze groep, die toen met 6 procent al klein was, nog verder geslonken naar 3 procent. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor