Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Actie Grolsch ronduit walgelijk'

07-06-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bier-pils_10.jpg
Kroegbazen die Grolsch schenken, vrezen drankmisbruik onder jongeren nu de bierbrouwer miljoenen bonnen voor een gratis tweede biertje gaat verspreiden. Dat meldt de Telegraaf.
Alcoholgebruik jeugd terugdringen
,,Dit is simpelweg een platte vorm van makkelijk geld verdienen van Grolsch'', vindt Lodewijk van der Grinten, directeur van brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN). ,,Samen met de overheid werken we keihard aan het terugdringen van alcoholgebruik onder de jeugd, door 'happy hours' en stuntprijzen een halt toe te roepen. Dat Grolsch nu met deze actie komt, is ronduit walgelijk.'' KHN ontving donderdag tientallen telefoontjes van ondernemers die zich over de biercampagne beklaagden.
Bonnen verspreiden
Grolsch gaat de tien miljoen '2 halen, 1 betalen'-bonnen onder meer verspreiden via Facebook, op straat en in supermarkten. Er geldt geen maximumaantal bonnen per klant. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor