AH: aantal online bestellingen met 50 procent gestegen
23-09-2020
•
leestijd 1 minuten
•
745 keer bekeken
•
Bij supermarkt Albert Heijn is het aantal onlinebestellingen het afgelopen jaar met ongeveer 50 procent gestegen. Omdat meer mensen via de app of website boodschappen bestellen, heeft AH in Bleiswijk zijn zevende distributiecentrum voor de verwerking van online bestellingen geopend.
De supermarktketen ziet de vraag bij klanten om boodschappen aan huis te bezorgen stevig groeien, maar heeft daar nog altijd geen winstgevende tak van weten te maken. "Het blijft een financiële uitdaging", stelt directeur e-commerce Philip Padberg. "Er zijn veel kosten gemoeid bij onlinedistributiecentra. Maar met de huidige groei in het achterhoofd ziet de lange termijn er positief uit." Met zeven distributiecentra voor online shoppers, heeft Albert Heijn er nu meer die gericht zijn op onlinebestellingen dan voor de bevoorrading van fysieke winkels. Daar heeft de super er verspreid over Nederland zes van.
AH Compact
Tegelijkertijd lanceert Albert Heijn woensdag de nieuwe bezorgservice Albert Heijn Compact. Deze besteldienst richt zich op kleinere bestellingen voor kleinere huishoudens, en start in eerste instantie alleen in Haarlem. Boodschappen worden al vanaf 35 euro gratis thuisbezorgd en het assortiment is een vierde van het normale scala. Klanten moeten hiervoor een aparte app voor AH Compact bestellingen downloaden. ANP