Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Albert Heijn behoudt dure imago'

03-10-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
122 keer bekeken
  •  
supermarkt1_06.jpg
Ondanks de prijzenoorlog wordt Albert Heijn nog als duurste supermarkt gezien door consumenten. Dit blijkt uit een representatief onderzoek van MarketResponse. De prijs is voor veel consumenten de belangrijkste reden om bij een bepaalde supermarkt boodschappen te doen. Voor klanten van Albert Heijn geldt echter dat zij assortiment en ligging van de supermarkt belangrijker vinden dan de prijs.
'Jumbo de goedkoopste voor A-merken '
Consumenten zijn van mening dat Jumbo momenteel het goedkoopst is als het gaat om A-merken (33 procent). Op de tweede plek staat Dirk van de Broek (17 procent). Albert Heijn wordt nog altijd door bijna de helft (47 procent) van de consumenten die in hun huishouden het vaakst de boodschappen doen, als duurste supermarkt voor A-merken gezien.
Aanbiedingen
Voor de meeste supermarktklanten is prijs de belangrijkste reden om bij een bepaalde supermarkt boodschappen te doen. Aanbiedingen zijn een mooie kans om consumenten kennis te laten maken met een andere winkel. Zes op de tien consumenten gaan wel eens speciaal voor een aanbieding naar een andere supermarkt.
Bekijk ook: Heeft de prijzenoorlog gevolgen voor jouw portemonnee?
Kassa 28-9-2013
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor