Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Alcoholbranche ergert zich aan 'zuipprogramma's' op tv

31-07-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
dronken-drank-bier_09.jpg
De alcoholbranche in Nederland is klaar met televisieprogramma's waar jongeren zich helemaal vol gooien met drank. De Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) roept RTL op om te stoppen met 'Oh Oh Cherso', een programma waar jongeren die in het buitenland vakantie vieren op de voet worden gevolgd.
Veel alcohol drinken de norm
Jongeren worden volgens STIVA geconfronteerd met beelden waaruit blijkt dat heel veel alcohol drinken de norm is. En dit terwijl STIVA juist wil dat jongeren op een verantwoorde manier met alcohol omgaan. ,,Een programma als Oh Oh Cherso werkt contraproductief op al die inspanningen en de positieve resultaten die zij hebben opgeleverd'', zegt Peter de Wolf, directeur van STIVA. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor