Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Alcoholvrije wijn in trek onder wijndrinkers

15-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
141 keer bekeken
  •  
wijn-930x520
Wijndrinkers kozen in het afgelopen jaar veel vaker voor alcoholvrije wijn. Dit blijkt uit een enquête die is uitgevoerd door onderzoeksbureau Nielsen onder 1500 respondenten.
Wijn was het meest gewilde product onder alcoholvrije dranken in het afgelopen jaar. Liefst 37 procent van de wijndrinkers is meer alcoholvrij gaan drinken. Onder bierdrinkers lagen de percentages lager: 33 procent koos vaker voor alcoholvrij pils en 30 procent voor een alcoholvrije radler in 2018.

Klein onderdeel

Maar wijn zonder alcohol is vooralsnog een zeer klein onderdeel van de alcoholvrije drankenmarkt. Het pilsmarktsegment, overigens het grootste, is vijftien keer groter dan het wijnsegment.

Vooral populair onder jongere mensen

Jongere mensen drinken het vaakst alcoholvrij, blijkt uit de rondvraag. Zo is alcoholvrije wijn het meest populair onder de leeftijdsgroep tussen 25 en 39 jaar. Ook zijn drinkers van alcoholvrije wijn bovengemiddeld vertegenwoordigd in de Randstad: 17 procent geeft aan behoefte aan meer keuze te hebben, vergeleken met een nationaal gemiddelde van 12 procent.

Niet hetzelfde als druivensap

Alcoholvrije wijn is overigens niet te verwarren met druivensap. De wijn wordt volgens de gebruikelijke methode gemaakt waarna de alcohol er via een speciale techniek uit wordt gehaald. Zo smaakt het net zoals wijn maar bevat het geen alcohol. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor