Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Amsterdam weert jeugdreclame voor ongezond eten

05-09-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fastfood_hamburger_930x520
Op Amsterdamse metrostations is reclame voor ongezond voedsel, die is gericht op kinderen en jongeren, niet langer toegestaan. Het stadsbestuur voert dit beleid door op alle 58 metrostations in de hoofdstad, inclusief de nieuwe stations van de Noord-Zuidlijn.
Geen 'ongezonde' reclames
Amsterdam wil jeugdreclame voor ongezonde producten weren en neemt daarbij eerst de eigen evenementen, gesubsidieerde activiteiten en gemeentelijke locaties onder de loep. Daartoe behoren ook de metrostations, waar zo'n tweehonderd abri's, dertig grote billboards en 52 digitale borden zijn te vinden.
Recht op 'gezonde omgeving'
,,Kinderen hebben het recht om te groeien in een gezonde omgeving'', zegt verantwoordelijk wethouder Eric van der Burg (zorg). ,,Reclame-uitingen in de metrostations worden slechts eens in de vijftien jaar opnieuw aanbesteed. Daarom moeten we nu deze kans grijpen om ongezonde reclame, gericht op kinderen en jongeren te weren.'' ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor