Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

App voor gedupeerde reizigers

05-07-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vliegtuig_006_32.jpeg
De Europese Commissie heeft een app gelanceerd die reizigers met het vliegtuig of de trein informeert over hun rechten als ze tijdens hun reis problemen ondervinden. Dat meldt de Wereldomroep. Gedupeerde reizigers weten namelijk niet altijd wat hun rechten zijn, zegt de Wereldomroep.
Gefrustreerd
,,Hoevelen onder ons hebben al eens in een luchthaven gestaan en gefrustreerd geluisterd naar mensen die ons vertellen dat we geen rechten hebben, terwijl we weten dat we die wel hebben'' zegt eurocommissaris voor Vervoer Siim Kallas.
Uitleg
De app legt voor elk potentieel probleem uit waar een passagier recht op heeft. Dat kan bijstand zijn, maar ook een maaltijd, een overnachting of een vergoeding. Ook vertelt de app waar reizigers een klacht kunnen indienen in het geval van weigering. De app is te vinden op de website van de Europese Commissie.
Bron: De Wereldomroep & ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor