Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Apple misleidt klanten over garantie'

19-03-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
apple_02.jpg
Apple moet zijn klanten beter informeren over garanties op de producten die het verkoopt. Europese consumentenorganisaties, waaronder de Consumentenbond, hebben de fabrikant van onder meer de iPhone en de iPad daar maandag toe opgeroepen. Zij dreigen met juridische stappen tegen de Amerikaanse technologiereus.
Volgens de Consumentenbond is de informatie over garantieregelingen die Apple op de eigen website zet, misleidend. Zo staat er dat klanten 1 jaar garantie hebben, maar verzuimt het bedrijf te vermelden dat bijvoorbeeld in Nederland een ruimere garantietermijn in de wet is vastgelegd.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor