Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Compensatiegeld Aegon nog op de plank'

29-07-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
56 keer bekeken
  •  
beurs_08.jpg
Circa 300 á 400.000 gedupeerde beleggers in de zogenoemde Koersplanovereenkomsten hebben nog geen beroep gedaan op de compensatieregeling van Aegon. Dit blijkt uit onderzoek van ConsumentenClaim, meldt het juridisch loket woensdag.
'Laat geld niet liggen'
Hoewel de gemiddelde vergoeding van de regeling maar enkele honderden euro's bedraagt, raadt ConsumentenClaim gedupeerden aan om dat geld niet te laten liggen. ,,Tot 16 augustus 2015 is het nog mogelijk om de compensatie online aan te vragen'', zegt de massaclaimspecialist. Naast Koersplan geldt de regeling ook voor vergelijkbare producten van Aegon zoals het Mixplan, Vermogensplan en Fiscaal Voordeelplan.
,,Hoewel de gemiddelde vergoeding van 200 euro laag is, komen we ook compensaties tegen van boven de 10.000 euro. Het is doodzonde als dat geld bij Aegon op de plank blijft liggen. Bij elkaar gaat het om een bedrag van circa 90 miljoen euro'', laat directeur Stef Smit van ConsumentenClaim weten.
Doorprocederen
ConsumentenClaim blijft voor een hogere compensatie doorprocederen tegen Aegon. In de lopende collectieve procedure wordt in september een eerste tussenvonnis verwacht. ConsumentenClaim voert naar eigen zeggen namens 90.000 leden van de Vereniging Woekerpolis.nl diverse procedures tegen aanbieders van woekerpolissen, zoals Aegon, Nationale-Nederlanden en Reaal. ANP
Zie ook, Kassa  6 september 2014: Haal je geld op bij Aegon! Meer nieuws: dossier Woekerpolisaffaire
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor