Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel klachten over Pretium

07-04-2007
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Kassa heeft de laatste tijd opvallend veel klachten over Pretium Telecom gekregen. Pretium biedt abonnementen aan voor de vaste telefoon. De klachten stromen ook bij andere instanties binnen. ConsuWijzer kreeg alleen al in de maand maart ruim 1000 klachten. KPN meldt dat er sinds 1 januari 3670 mensen hun beklag over Pretium hebben gedaan.
Mensen voelen zich misleid door Pretium Telecom
Callcenter-medewerkers van Pretium bellen mensen thuis ongevraagd op en zeggen volgens de klagers vaak iets in de trant van “We mogen alle KPN-abonnees een aantrekkelijke aanbieding doen om goedkoper met Pretium te bellen”, of ze zeggen “U belt nu met KPN en we willen even de gegevens controleren, want u kunt goedkoper gaan bellen” of  “Pretium is een mooie aanbieding voor KPN-abonnees.” Uit de mails die bij Kassa binnenkomen komt het beeld dat Pretium niet duidelijk en ondubbelzinnig duidelijk maakt dat ze een heel andere aanbieder zijn en dat het gaat om het overzetten van het huidige KPN-abonnement naar Pretium Telecom, danwel het verkopen van belminuten.
Mensen zeggen in veel gevallen wel degelijk ”ja” tegen de callcentermedewerker, maar dus alleen omdat ze denken dat het om een speciale aanbieding van KPN gaat. Dat gedeelte van het gesprek is opgenomen door Pretium en men kan die `voice-log' bij het bedrijf opvragen.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor