Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Babyvoeding stuwt resultaten Danone

15-04-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
51 keer bekeken
  •  
baby_drinkt_melk_09.jpg
Danone heeft de omzet in het eerste kwartaal sterker dan verwacht zien groeien. Dat kwam onder meer door een hogere vraag naar babyvoeding in Azië, bleek woensdag uit een kwartaalbericht van het Franse moederbedrijf van merken als Activia, Evian, Nutrilon en Danoontje.
Aandikken
Danone zag de omzet met 4,8 procent aandikken ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder en op vergelijkbare basis. Marktkenners rekenden in doorsnee op een groei met 4,6 procent. De verkopen van baby- en zuigelingenvoeding groeide met 12 procent.
Voorspelling
In totaal zette Danone een omzet van bijna 5,5 miljard euro in de boeken. Het concern herhaalde de voorspelling dat de opbrengsten over het hele jaar met zo'n 4 tot 5 procent zullen stijgen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor