Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Schoonmaakbedrijf Sora weigert schoon te maken

  •  
11-03-2017
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
288 keer bekeken
  •  
Fallback image for card
Mieke de Wit uit Wageningen is, net als veel mensen,  geen fan van het reinigen van haar groenbak en restcontainer. Wanneer schoonmaakservice Sora Container Service, via een actie aan de deur, aanbiedt dit klusje voortaan van Mieke over te nemen, grijpt zij deze dienst dan ook met beide handen aan. Voor een bedrag van €69,75 sluit Mieke in september een contract af om twaalf keer per jaar haar containers te laten reinigen. Maar na vijf maanden, is haar container nog maar één keer schoongemaakt. 
Schema
Omdat de containers leeg moeten zijn voor een schoonmaakbeurt, komen de medewerkers van Sora Container Service op dezelfde dagen langs als het vuil wordt opgehaald. De gemeente Wageningen is opgedeeld in twee verschillende regio’s: in de ene regio is Sora al langere tijd werkzaam, de regio van Mieke is nieuw. Helaas heeft Sora geen rekening gehouden met de verschillende ophaaldagen tussen de twee regio’s. Dit betekent dat Sora het verkeerde schoonmaakrooster naar Mieke heeft gestuurd en haar containers dus niet buiten staan op de dagen dat Sora zegt langs te komen.
Bellen
Mieke mailt Sora en vraagt hen het juiste rooster toe te sturen. Helaas krijgt zij niet direct antwoord op haar mail. Na enkele telefoontjes naar de klantenservice, belooft Sora haar een juist schema toe te sturen. Mieke krijgt echter tot drie keer toe een verkeerd reinigingsschema toegestuurd en hoort daarna telkens niks meer. Mieke belt meerdere keren met de klantenservice en stuurt diverse e-mails waarin zij vraagt om duidelijkheid. Op haar mails wordt nooit gereageerd en aan de telefoon worden constant beloftes gedaan die uiteindelijk niet worden nagekomen. Uiteindelijk schrijft Mieke een aangetekende brief waarin ze eist dat de overeenkomst wordt nagekomen of dat haar contract beëindigd wordt.
Nog één kans
Sora neemt naar aanleiding van deze brief telefonisch contact op met Mieke en vraagt haar nog even geduld te hebben. Deze keer belooft het bedrijf de schoonmaakbeurt echt te zullen uitvoeren. Maar ook nu worden de beloftes niet nagekomen: Mieke zit nog steeds met een vieze container. En dus stuurt zij een tweede aangetekende brief waarin ze het contract onmiddellijk opzegt wegens wanprestatie van Sora. Het bedrijf weigert hier echter gehoor aan te geven. Zij zeggen dat het contract, eenmaal getekend, niet kan worden ontbonden. Moedeloos van de frustraties en machteloosheid, ziet Mieke geen andere weg dan de Belbus in te schakelen.
De oplossing
Aangezien Sora Container Service aangeeft liever niet op hun kantoor in Zeist af te spreken, rijden Mieke en presentator Amber met de vieze container achterin de Belbus naar Achterberg. In dit nabijgelegen dorpje is namelijk de dichtstbijzijnde schoonmaakwagen van Sora aan het werk. De eigenaar legt uit dat de verwarring is ontstaan door de verschillende regio’s waaruit Wageningen is opgedeeld. Op de vraag waarom het zo lang heeft kunnen duren alvorens deze fout is rechtgezet, heeft de eigenaar helaas geen antwoord. Hij geeft wel toe dat Sora fouten heeft gemaakt in de wijze waarop de communicatie tussen hen en Mieke is verlopen. Als oplossing bieden zij Mieke aan een jaar lang kosteloos haar containers te reinigen. Daarbij overhandigt de woordvoerder Mieke - naast een bos bloemen - het juiste reinigingsschema. Laten we hopen dat het deze keer wel goed gaat.
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail je verhaal naar  belbus@vara.nl  of twitter  @kassa_vara .

Meer over:

containers, sora, belbus
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor