Eind 2022 bestelde Friso Verhage een bed van 517 euro bij beddenwinkel Beddenleeuw in Zaltbommel. ‘Vandaag besteld, morgen in huis’ luidt de website. Bijna drie jaar later is er nog steeds geen bed. Friso is het wachten zat en gaat samen met de Belbus naar Beddenleeuw toe om zijn geld terug te halen.
Friso verwacht eind 2022 een aantal logees vanuit het buitenland. Dus daar moet een goed bed voor komen. Via de online beddenwinkel Beddenleeuw bestelt hij een boxspring voor 517 euro. ‘Vandaag besteld, morgen in huis’ staat er op de website. Friso krijgt een bevestiging met zijn factuur en het wachten op het bed kan beginnen. Dagen worden weken en weken worden maanden, maar het bed komt maar niet. De logees van Friso zijn inmiddels in Nederland en daarom besluit hij ergens anders een bed te bestellen en zijn geld terug te vragen bij Beddenleeuw.
Friso stuurt meerdere mails en heeft ruim tweehonderd keer gebeld, maar er wordt niet één keer opgenomen. Op de mails komt soms na weken wachten wel een reactie. Na een aantal maanden krijgt Friso een mail waarbij hij twee opties krijgt: een nieuwe leveringsdatum voor het bed kiezen of de bestelling annuleren en zijn geld terugkrijgen. Hij drukt op de annuleringsknop, maar net als het bed, blijft het geld ook weg. Na een aantal weken komen er ook geen reacties meer op de mails.
Na zo een lange tijd wachten vindt Friso het genoeg geweest. Hij neemt contact op met de Belbus en gaat samen met Belbus-verslaggever Max op pad naar Zaltbommel, waar de showroom van Beddenleeuw zit. Geen onbekend gebied voor de Belbus, aangezien er al twee keer eerder een bezoekje is geweest bij dit bedrijf. Verbetering lijkt er echter niet in te zitten. Friso mag binnen komen en na anderhalf uur wachten heeft hij dan eindelijk zijn geld terug.
Max belt nog met de eigenaar, want hoe kan het nou dat het allemaal zo moeilijk gaat? Ook daar heeft de eigenaar van Beddenleeuw geen duidelijk antwoord op. Voor Friso maakt het niets meer uit, want na bijna drie jaar heeft hij eindelijk zijn geld terug en kan hij al dit beddendrama eindelijk achter zich laten.
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!