Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Breekbaar reparatiebeleid bij Kennemer Wonen

  •  
14-09-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
106 keer bekeken
  •  
belbus leader 930 520
In de nacht van 12 op 13 december 2018 wordt de ruit uit de voordeur van Robert van Boerdonk ingetikt door de politie. Het bleek vals alarm. Robert dient de ochtend van 13 december gelijk een reparatieverzoek in bij zijn woningcorporatie Kennemer Wonen. Dit bedrijf zegt de reparatie op te pakken. Negen maanden later leeft Robert echter nog steeds met grote barsten in zijn voordeurruit.

Onrustige nacht

Robert heeft een dwarslaesie en zit in een rolstoel. Een vriend die hij net voor het slapen nog appt, maakt zich zorgen, omdat hij geen contact meer krijgt met de slapende Robert. Hij besluit langs te gaan, maar zelfs roepen en bonzen op de deur maakt Robert niet wakker. De politie wordt gebeld en staat even later voor de deur. Als ook zij geen contact met Robert krijgen, besluiten ze de voordeurruit in te tikken.
Daar schrikt Robert wel wakker van. Hij komt uit zijn bed en weet de politie en zijn vriend gerust te stellen. Hij was niet onwel geworden, maar lag gewoon erg diep te slapen. De voordeurbel had Robert uitgezet, want het zou niet de eerste keer zijn dat willekeurige mensen midden in de nacht aanbellen bij zijn appartementencomplex. De politie kan weer naar huis en tipt Robert dat hij zijn woningcorporatie moet inschakelen voor de barsten in zijn voordeurruit. Dat doet Robert, die ochtend belt hij meteen met Kennemer Wonen.

Contact met Kennemer Wonen

Kennemer Wonen schakelt een glasschade bedrijf in. Dit bedrijf constateert dat het gaat om een brandwerende deur. Een ongebruikelijk model, dus de reparatie kan wat langer duren. In januari en februari krijgt Robert meerdere malen bezoek van de opzichter en een kozijnenreparateur. Dan blijft het angstvallig stil. Negen maanden na de eerste melding zit Robert nog met een voordeurruit vol barsten, bij elkaar gehouden door folie.
Zelfs mailen en bellen om te vragen naar de voortgang van de reparatie laat Kennemer Wonen koud. Robert’s laatste mail wordt niet beantwoord. Na negen maanden is hij de hoop verloren en schakelt de Belbus in.

Confrontatie

Samen met presentator Renze gaat Robert langs bij de woningcorporatie om dit recht te zetten. Michiel van Baarsen van Kennemer Wonen staat ze te woord. Hij laat vrijwel meteen weten dat in het repareren te lang heeft geduurd en dat Kennemer Wonen niet goed heeft gecommuniceerd. Ook geeft hij aan dat Robert vanaf nu één contactpersoon binnen het bedrijf aangewezen krijgt, zodat deze fouten niet meer gemaakt zullen worden.
Daarnaast zal de reparatie dan nu echt in gang worden gezet. Echt vlot zal dit niet verlopen, volgens de woordvoerder kan dit nog zomaar 2,5 maand duren. Hij belooft in ieder geval wel dat het niet langer zal duren. Wij houden in de gaten of Robert’s voordeur over tien weken dan ook echt barst-vrij is. 

Hoe zit dit precies?

Wil jij ook de hulp van de Belbus inschakelen? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor