Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: De Doorzakker van Leen Bakker

20-03-2021
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
4073 keer bekeken
  •  
Als Ingrid Bravenboer haar nieuwe Leen Bakker-bank krijgt thuisbezorgd, blijkt één van de zittingen defect. Ze zakt helemaal weg! Leen Bakker belooft het op te lossen. Na vele telefoontjes en mails zit Ingrid vier maanden later nog steeds in een kuil. 

Het zit me niet lekker

Ingrid Bravenboer koopt in september voor 1250 euro een Umix-hoekbank bij Leen Bakker in Rotterdam. De bank wordt op maat gemaakt en op 17 november thuisbezorgd. Als Ingrid de bank uitpakt, komt ze erachter dat in één van de zittingen veel minder vulling zit. De bank zit voor geen meter! De volgende dag gaat zij direct naar het Leen Bakker-filiaal waar ze de bank kocht, waar ze hoort dat ze haar klacht naar hen moet mailen.
Zo gezegd, zo gedaan. Ingrid mailt haar klacht, inclusief foto’s, naar het filiaal. Een week later vraagt de filiaalmanager om extra foto’s. Pas dan kan hij met haar klacht aan de slag. Ingrid wil het liefst zo snel mogelijk een oplossing, dus stuurt de foto’s direct toe. Omdat ze geen reactie krijgt, belt ze er een week later achteraan. Helaas is er niemand aanwezig die haar te woord kan staan. Een dag later belt het filiaal haar terug: haar mails en foto’s zijn goed ontvangen en haar klacht is doorgezet naar het hoofdkantoor. Het gaat helemaal goed komen!

Zak d’r maar in

Ingrid wacht geduldig, maar hoort niks van het hoofdkantoor. Daarom belt ze begin januari naar de klantenservice, maar ze krijgt niemand aan de lijn. Ze wordt eindeloos in de wacht gezet en hoort enkel een geautomatiseerd bandje. Dit heeft geen zin, dus probeert ze het via het online contactformulier.
Via het contactformulier heeft Ingrid ook geen succes. Een maand lang doet ze verschillende pogingen. Ingrid belt en mailt via het contactformulier, maar krijgt enkel geautomatiseerde reacties. “Binnen twee weken hoort u van ons.” Niet dus. Ingrid wordt er moedeloos van. Gaat ze ooit nog een reactie krijgen?

Het heen en weer

Op 13 februari ontvangt Ingrid eindelijk een mail van Leen Bakker. Even voelt ze een sprankje hoop, maar dat is snel weg als ze de mail leest. Haar klacht is doorgezet naar het filiaal in Rotterdam. Huh? Begin december zette dit filiaal haar klacht juist door naar het hoofdkantoor!
Ingrid is dus geen stap verder gekomen. Hoe lang moet ze nog wachten op een oplossing? Ze stuurt Leen Bakker direct een mail terug, waarin ze laat weten dat dit geen oplossing is, en dat ze deze ondertussen wel wenst. Op deze mail krijgt ze wederom geen reactie. Of, nou ja, een geautomatiseerd bericht natuurlijk.

Confrontatie

Ingrid zit al vier maanden in een diep dal op de bank. Dat kan natuurlijk niet langer! Ciana schuift de bank in de Belbus en zet hem pontificaal voor de deur bij Leen Bakker. Als Leen Bakker niet wil luisteren, dan moeten ze maar voelen hoe slecht de bank zit. Commercieel directeur Tibor Preiner gaat zitten en merkt het direct: de bank zakt flink door.
Da’s toevallig! Omdat Ingrid na vier maanden wel een oppepper kan gebruiken én om Leen Bakker even goed wakker te schudden, heeft de Belbus een exclusief optreden geregeld: de enige echte ‘Doorzakker van Leen Bakker’!
Terwijl Tibor Preiner op de blaren zit, maken Ciana en Ingrid er een feestje van. Al klapt ook hij gezellig mee. Natuurlijk laat Ciana Leen Bakker hier niet zomaar mee wegkomen! Na het spetterende optreden ondervraagt Ciana Tibor Preiner kritisch. Hij doet even een poging, maar geeft daarna toe dat hij het niet goed kan praten. Ingrid krijgt excuses én een oplossing: met spoed een nieuwe bank en een bosje bloemen.
Nu is er pas echt iets te vieren! Ciana en Ingrid feesten nog even door.  
Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor