Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Dure droomkeuken van Keukenwarenhuis.nl wordt een nachtmerrie

18-02-2023
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
9901 keer bekeken
  •  

Monika koopt een droomkeuken voor ruim 20.000 euro bij Keukenwarenhuis.nl. Maar als de keuken geleverd wordt, blijkt er van alles mis te zijn. Een half jaar na oplevering zit ze nog steeds tussen de dozen en zijn de problemen nog lang niet opgelost. Wat nu? De Belbus komt in actie.

Een jaar geleden besluit Monika haar woning uit de jaren zestig te verbouwen en in een nieuw jasje te steken. In maart 2022 bestelt ze haar droomkeuken bij Keukenwarenhuis.nl. Als kok weet ze precies wat voor keuken ze wil. Zo wil ze koken op gas én ze wil een aparte wokbrander.

De totaalprijs voor de keuken komt uit op een bedrag van ruim 20.000 euro. Ze heeft hier lang voor gespaard en kijkt enorm uit naar de keuken.

Keuken wordt geleverd, maar er is van alles mis

Op 14 augustus is het zover: de zo gewenste keuken wordt geleverd. Maar als de installateur van Keukenwarenhuis de keuken wil plaatsen, blijkt er van alles mis. Hij voorziet een probleem met de afzuiging in verband met brandgevaar, iets wat leverancier ATAG later bevestigt. Maar Keukenwarenhuis blijft volhouden dat het wél kan, waardoor Monika niet meer weet wie ze moet geloven.

Verder blijkt tijdens het plaatsen van de keuken dat de gaten in de deuren van de kastjes verkeerd zijn, waardoor de juiste handvatten er niet op passen. En de koelkastdeur opent niet de goede kant op. Zo moeten er voor de héle keuken nieuwe deuren en fronten besteld worden.

Ook blijken er twee besteklades te missen en is het keukenblad voor de koffiecorner veel te klein. De afvoer van de spoelbak sluit niet aan, waardoor in allerijl een loodgieter wordt opgeroepen om dit aan te passen. En dat zijn nog niet eens alle problemen waar Monika tegenaan loopt.

Hoezeer Monika ook uitkeek naar haar droomkeuken, ze belandt uiteindelijk in een nachtmerrie.

Slechte communicatie

Nadat Monika in november een gesprek heeft bij Keukenwarenhuis, krijgt ze even de hoop dat het allemaal opgelost zal worden. Maar opnieuw gebeurt er niks. Monika wordt aan het lijntje gehouden en afspraken worden door Keukenwarenhuis niet nagekomen.

Ze vragen Monika zelfs om niet meer te bellen, Monika moet maar rustig afwachten, krijgt ze te horen. Maar inmiddels is het een half jaar na oplevering en zit Monika thuis nog steeds tussen de dozen.

Ze wacht onder meer op achttien fronten, achttien handvatten, tweemaal een onderrand/plint, vier ladekasten, een werkblad voor de koffiecorner, een lade onder de kookplaat, twee losse lades, een zwart bovenkastje, een zij- / steunplank rechts én een platte plasmafilter zodat de afzuiging veilig werkt.

Oplossing? Eerst zien, dan geloven

Van woede weet Monika niet meer wat ze moet doen om het probleem op te lossen. Ze heeft geen vertrouwen meer in Keukenwarenhuis. Daarom schakelt ze de Belbus in. En dan komt directeur Mark Verkerk in beeld die Monika maar niet te pakken kreeg.

Hij belooft het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen en daar persoonlijk op toe te zien. Monika is blij maar ook nog afwachtend: eerst zien en dan geloven.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor