Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Een eettafel van Rofra Home

24-11-2018
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
199 keer bekeken
  •  
belbus rofra tafel
In juni 2018 koopt Agathe Gulden een nieuwe eettafel via de webshop van Rofra Home. Drie weken later wordt de tafel zonder problemen geleverd, zo lijkt het tenminste.
Al vrij snel ziet Agathe dat er wat kleine gaatjes in de tafel zitten en dat er af en toe wat zaagsel onder de tafel ligt. Ze zuigt het zaagsel op en gaat ervan uit dat het om wat kruimels gaat. Toch blijft het zaagsel terugkomen, in augustus stelt ze houtworm vast in de tafel. Agathe neemt direct contact op met Rofra Home, en die bevestigen dat er houtworm in de tafel zit. Ze krijgt een keuze. Ze kan de tafel laten behandelen, de tafel is dan 100% houtwormvrij, maar de gaatjes blijven zichtbaar. Ze kan ook een nieuwe tafel krijgen, maar dat kan minstens 8 weken duren. De tafel laten behandelen en hem dus met gaten in huis laten staan, is voor Agathe geen optie. 8 weken wachten op een nieuwe tafel, wilt Agathe ook niet mee akkoord gaan. Zij is ernstig ziek en weet niet of ze die 8 weken überhaupt nog heeft. Dit geeft zij ook aan bij Rofra, maar hier lijken zij geen boodschap aan te hebben.

Veel mis met vervangende tafel

Uiteindelijk is er toch ineens een tafel uit voorraad beschikbaar, deze wordt begin september geleverd. Maar al direct bij het uitpakken is duidelijk dat ook met deze tafel veel mis is. Afdrukken van bubbeltjesplastic en inpakkarton zijn duidelijk zichtbaar op en rondom en tafelblad. Ondanks deze beschadigingen, houdt ze de tafel toch. Liever deze tafel, dan geen tafel.

Laatste kans

Agathe geeft Rofra een allerlaatste kans. Ze eist dat voor 9 oktober een degelijke tafel wordt geleverd, anders ontbindt ze de koop. Rofra lijkt hierop in te gaan, ze beloven om op 9 oktober haar een nieuwe onbeschadigde tafel te leveren. Tot Agathe op de ochtend van 9 oktober wordt gebeld door Rofra. De tafel is té beschadigd om te leveren. Geen nieuwe tafel dus.

Ingebrekestelling 'nooit ontvangen'

Uiteindelijk stuurt Agathe een mail dat ze de koop ontbindt en haar geld terugeist. Zelfs advocaat Jantine Pracht stuurt een brief aan het bedrijf waarin zij uitlegt wat Agathe’s rechten zijn en dat zij dus haar geld moet terugkrijgen. Rofra gaat hier niet op in. Dagelijks bellen ze Agathe op om een afspraak te maken om een nieuwe tafel te leveren. Agathe negeert de telefoontjes en laat het contact via advocaat Pracht lopen. Rofra beweert tegenover Pracht dat ze de ingebrekestelling nooit hebben ontvangen.

Agathe schakelt de Belbus in

Omdat Rofra niet meer reageert op de mails en brieven van Pracht, schakelt Agathe de Belbus in. Amber brengt samen met de dochter van Agathe, Judith, de beschadigde tafel naar het hoofdkantoor van Rofra. Terwijl de camera buiten wacht, praten ze binnen met twee managers van Rofra. Zij verklaren dat de koop niet is ontbonden, omdat de mails en brieven van zowel Agathe als Jantine Pracht verkeerd zijn geïnterpreteerd.
Uiteindelijk mogen Amber en Judith de tafel achterlaten en wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort op de rekening van Agathe. Een echt excuus maakt Rofra niet.

Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl

Meer over:

amber, rofra home, belbus
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor