Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Glasvezelprovider Tweak doet maanden over terugbetalen

  •  
26-10-2019
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
285 keer bekeken
  •  

Hans Post en zijn vrouw zijn met pensioen en besluiten het stadsleven achter zich te laten. Ze verhuizen naar het pittoreske Diever. Vanwege de verhuizing zeggen ze hun abonnement bij glasvezelprovider Tweak op. Hans heeft dan nog recht op 270 euro aan borg van het modem en vooruitbetaalde maandbedragen. Maar, je raadt het al: die terugbetaling blijft uit.

Per 1 augustus hebben Hans en Marja Post het abonnement bij de glasvezelprovider Tweak opgezegd. Het enige wat hen nog rest is het opsturen van de geleende apparatuur, waaronder het modem. Hiervoor heeft Hans 50 euro borg betaald die hij terug moet krijgen. Dit heeft Hans netjes gedaan, twee dagen later is de apparatuur ontvangen door Tweak.

Omdat Hans de maandbedragen in januari voor 2019 vooruitbetaald heeft, moet hij de maanden augustus t/m december ook terugkrijgen. Samen met de borg van het modem krijgt hij een bedrag van 271,58 euro. Het bedrijf zegt dat de openstaande bedragen zestig dagen na het betalen van de laatste factuur ontvangen zullen worden. Die laatste factuur is van 20 juni. Volgens de regels van Tweak zou Hans dus uiterlijk 19 augustus ontvangen. Erg lang, vindt Hans, maar dat accepteert hij.

Persoonlijk vermoeden

Die terugbetaling blijkt echter een hele klus. Keer op keer laten ze weten dat de creditering klaarstaat en mee zal gaan met de betalingsbatch van de volgende maand, maar Hans ontvangt niks op zijn rekening.

Hij blijft mailen en krijgt uiteindelijk van een medewerker te horen dat het zijn “persoonlijke vermoeden” is dat zijn betaling eind oktober betaald zal worden, maar dat hij dit niet kan bevestigen. Daar kan Hans natuurlijk niks mee! Na maanden van beloftes en onduidelijkheid is Hans er klaar mee; hij schakelt de Belbus in.

Confrontatie

Nu Kassa zich ermee bemoeit wordt Hans’ klacht wél gehoord. Met één druk op de knop blijkt het toch mogelijk de terugbetaling binnen een dag te voldoen. Het bedrag verschijnt netjes op zijn bankrekening. Iets wat eerder onmogelijk leek, zelfs na maanden bellen en mailen.

Commercieel directeur Randal Peelen ziet in dat ze dit niet goed gedaan hebben. Volgens hem stond het geld al langer klaar, maar is het fout gegaan bij het daadwerkelijk uitvoeren van de betaling. Peelen geeft aan dat dit een handmatig proces is en dat de betaling aan Hans simpelweg over het hoofd is gezien.

De directeur ziet de komst van de Belbus als een wijze les. Ze gaan binnen het bedrijf in overleg om te voorkomen dat dit in de toekomst weer kan gebeuren. Heb jij ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@bnnvara.nl en wellicht schiet Renze jou te hulp!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor