Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Griftdijk komt belofte om krakend chalet te herstellen niet na

08-06-2019
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
1395 keer bekeken
  •  
griftdijk chalet

Ben en Ineke kopen in 2017 een chalet bij Griftdijk. De eerste twee chalets worden afgekeurd, maar chalet nummer 3 lijkt perfect. Helaas gaat het ook deze keer mis. Naast beschadigingen aan de buitenkant, kraak ook de vloer enorm. Griftdijk belooft meerdere keren dat ze het kraken komen verhelpen, maar heeft dat tot op heden nog niet gedaan.

In Juli 2017 kopen Ben en Ineke Learbuch een chalet “Ultimate” bij de firma Griftdijk te Soesterberg. Ze betalen hiervoor €33.500,-. In december wordt het chalet geplaatst op een camping in Rockanje.

Afgekeurd

Nadat Ben en Ineke een inspectie doet begin januari, blijkt er van alles mis te zijn met het chalet. Zij keuren in overleg met Griftdijk het chalet af. Begin maart 2018 staat er een tweede chalet klaar in de haven in Rotterdam. Deze keer is het chalet nog slechter afgewerkt dan de vorige keer. Weer wordt het chalet in overleg afgekeurd.

Op 29 april staat het derde chalet klaar, deze wordt goedgekeurd. Maar bij de plaatsing van het chalet op 17 mei, krijgt de familie te horen dat het chalet beschadigd is tijdens het vervoer. Dit wordt meteen met foto’s vastgelegd. Ook ontdekt de familie na een maand dat de vloer van het chalet wel erg kraakt.

Rechtsbijstand

Eind juni komt Griftdijk langs en beloven zij de schade te herstellen, alsmede het kraken te verhelpen. Maar de belofte is in oktober nog niet nagekomen. Omdat Ben en Ineke er weinig vertrouwen meer in hebben, schakelen zij hun rechtsbijstand in. De juriste van DAS neemt contact op met het bedrijf. Het chalet kraakt op dat moment niet meer, in verband met de koude weersomstandigheden. Daardoor kan het pas in het voorjaar gerepareerd worden.

Op 26 maart 2019 ontvangen Ben en Ineke een mail van DAS. Grifdijk zou nergens meer op reageren. Ook meldt DAS dat ze de zaak af willen kopen omdat de juridische kosten mogelijk hoger worden dan het bedrag dat de ze van de tegenpartij zouden kunnen krijgen. Ben en Ineke gaan akkoord en ontvangen een bedrag van €675,- om de schade ter herstellen. Maar het kraken van de vloer is nog steeds niet opgelost.

Laatste hoop

Op 7 mei sturen Ben en Ineke nog een laatste mail naar Griftdijk, in de hoop de zaak toch opgelost te krijgen. Hierop ontvangen ze enkel een leesbevestiging. Al met al wachten ze al bijna een jaar op een afspraak om het kraken van het chalet te verhelpen. Dit is ondanks meerdere beloftes van Griftdijk tot op heden nog steeds niet uitgevoerd. De Belbus is hun laatste hoop.

Confrontatie

We zijn in eerste instantie niet welkom bij Griftdijk. Maar daar nemen we natuurlijk geen genoegen mee. Omdat het best een eindje rijden is voor Ben en Ineke, blijven zij echter op de camping achter.

Als we bij Griftdijk voor de deur staan, komt er echter toch iemand naar buiten. De sales manager bij Griftdijk geeft aan het erg vervelend te vinden voor de familie. Vanwege de drukte bij het bedrijf is het niet gelukt om het probleem eerder te verhelpen. Hij belooft dat er op 24 juni een ploeg uit Engeland zal komen om het kraken te verhelpen. Dan kunnen Ben en Ineke deze zomer hopelijk weer volledig van hun chalet genieten.

We houden natuurlijk in de gaten of dit ook daadwerkelijk gebeurt!

Meer over:

belbus, chalet
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor