Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Kozijnen op Maat, vier keer te laat

02-04-2022
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
890 keer bekeken
  •  

Hoeveel kansen moet je een bedrijf geven tot ze hun afspraken nakomen? Dat vraagt Jaap Helmens uit Schiedam zich ook af. In april vorig jaar bestelt hij kunststoffen kozijnen bij Kozijnen op Maat. Hij doet een aanbetaling van 800 euro en wacht geduldig tot de kozijnen worden geplaatst. Alleen, zijn geduld wordt flink op de proef gesteld wanneer het bedrijf drie keer niet komt opdagen.

Na een vergelijking op internet komt Jaap bij kozijnenopmaat.nl uit. De man van het bedrijf is voorkomend en vriendelijk. Op het eerste gezicht ziet alles er goed uit. Jaap laat een offerte maken en doet een aanbetaling van 800 euro. De plaatsing loopt vertraging op maar staat uiteindelijk gepland op 29 november 2021. Maar tot Jaaps verbazing komen de monteurs, zonder opgaaf van reden, niet opdagen.

Nadat de Schiedammer diverse keren telefonisch contact opneemt met Kozijnen op Maat, blijkt dat er een monteur ziek is. Er wordt een nieuwe afspraak gemaakt, maar wederom komt er niemand langs om de kozijnen te plaatsen. Jaap geeft het bedrijf nog een kans, maar opnieuw komt er niemand.

Allerlaatste kans verprutst

Jaap heeft drie keer de kamer afgedekt en de verwarming afgesloten. Voor niets. Zijn geduld is op en hij stuurt een aangetekende brief om de overeenkomst te ontbinden en hij eist de aanbetaling terug. Dan krijgt Jaap twee weken later een telefoontje van Kozijnen op Maat. Ze vinden het vervelend hoe het is gegaan en vragen of ze de kozijnen alsnog mogen monteren. Jaap wil ze nog een laatste kans geven. Kozijnen op Maat belooft hem binnen twee dagen een mail te sturen met een nieuwe datum. Alleen, die mail, ook die komt niet. Kozijnen Op Maat verprutst zelfs zijn allerlaatste kans.

Een kleine verrassing

Jaap baalt enorm en vraagt ons om hulp. Na één telefoontje van de Belbus staat de 800 euro binnen dertig minuten op Jaaps rekening. Verder wil Kozijnen op Maat geen commentaar geven. Waarom Jaap na een jaar nog steeds geen nieuwe kozijnen heeft, blijft onduidelijk.

Het geld is nu wel terug, maar die nieuwe kozijnen moeten er nog wel komen. En Jaap ziet er tegenop om weer van voren af aan te moeten beginnen. Daarom regelt de Belbus voor Jaap een kleine verrassing. Geheel vrijblijvend komt een plaatselijke kozijnenleverancier bij Jaap langs om alles op te meten en te kijken wat ze voor hem kunnen betekenen. De eerste stap is weer gezet.

Meer over:

kozijnen, belbus
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor