Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Kwantum, daar woon je niet beter van!

  •  
09-11-2019
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
506 keer bekeken
  •  
Hennie Spin laat in haar gloednieuwe appartement vinyl en tapijt leggen door Kwantum. Helaas verloopt dit niet volgens plan. Er is niet genoeg vinyl en ondervloer met als gevolg dat de vloer in de hal en de keuken niet goed gelegd kan worden. Bijna twee maanden later zit Hennie nog steeds in de puinhoop, maar Kwantum geeft niet thuis…

Hennie verhuist in september naar een nieuwe appartementje. Gemakt dient de mens, dus ze besluit al haar vloeren te laten leggen door Kwantum. Ze maakt in de winkel haar keuze: tapijt voor de slaapkamer en vinyl voor de woonkamer, keuken en hal.

Met deze afspraak gaan al wat zaken mis, waardoor ze de vloer uiteindelijk pas een week later krijgt. Hier is Hennie niet blij mee, want zonder vloer kan ze immers haar meubels niet verhuizen. Helaas is er niks aan te doen doen.

Niet naar wens

23 september is het zover: de stoffeerders van Kwantum komen de vloer leggen. Dit verloopt helaas niet naar Hennies wens. Direct als ze binnenkomen laten ze weten dat ze niet genoeg ondervloer hebben. Tijdens de werkzaamheden blijkt ook dat er niet genoeg vinyl is. Da’s gek, want Hennie is toch echt met een accurate plattegrond naar de Kwantum gegaan.

De stoffeerders leggen de keuken zonder en leggen zelfs helemaal niks in de hal. Ook is het vinyl in de woonkamer niet goed gesneden, waardoor er een lelijke rand bij de deuren zit. Daarnaast komen er lijmvlekken in het tapijt en laten ze beschadigingen in de deurpost achter.

Nieuwe afspraak

Hennie moet maar contact opnemen met Kwantum om een nieuwe afspraak te maken. Omdat ze graag zo snel mogelijk verder wil met haar appartement, belt ze direct en probeert met spoed een afspraak in te plannen. Ook vraagt ze hoe het zit met de ondervloer in de keuken, die wel betaald is, maar dus nog niet is gelegd.

Maar Kwantum pakt de zaak niet op. Na veel moeite krijgt ze op 9 oktober een nieuwe afspraak. Die dag zit ze netjes te wachten, maar niemand komt opdagen… Hennie is woedend, gaat naar de winkel en eist een oplossing. Helaas kunnen ze haar niet helpen, want het moet via het hoofdkantoor. Echter, vanuit het hoofdkantoor blijft het stil.

Confrontatie

Omdat Hennie nu écht verder wil met verhuizen, belt ze de Belbus. Aangezien het hoofdkantoor van Kwantum in Tilburg zit en Hennie in Meppel woont, komt directeur Rob Berns in hoogsteigen persoon naar Hennie toe. Hij geeft direct toe dat er heel wat fout is gegaan en dat dit nooit had mogen gebeuren. Een uitleg met hoe dit precies heeft kunnen gebeuren, blijft hij Hennie echter verschuldigd.

Gelukkig gaan ze het wél oplossen. Er wordt in de woonkamer, keuken en hal een nieuwe vinyl vloer gelegd mét ondervloer. Kwantum zorgt er zelfs voor dat de meubels opgeslagen worden en Hennie zo min mogelijk overlast ondervindt. 

De vloer is inmiddels netjes gelegd en Hennie is weer blij. Kwantum, Hennie woont er inmiddels weer een stukje beter van!

Heb jij net als Hennie de Belbus nodig? Stuur dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl!

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor