Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: levering scootmobiel blijft uit ondanks belofte “morgen in huis”

06-09-2025
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
451 keer bekeken
  •  

“Morgen in huis”, maar zes weken later nog steeds niet geleverd… Na een testritje besluit de 72-jarige Ria uit Bussum een gloednieuwe Thogo scootmobiel aan te schaffen. Ze betaalt ruim 2500 euro aan de website ‘Oplaadtopper’, maar… die komt niet over de brug.  Samen met de Belbus gaat Ria op pad om haar geld terug te krijgen.

Ria Vlaanderen, 72 jaar uit Bussum heeft in juli een bedrag van 2694 euro betaald voor haar nieuwe scootmobiel. Deze heeft ze besteld bij een website genaamd ‘Oplaadtopper’. ‘

“Voor 23:59 besteld, morgen in huis’’ belooft een tekst op de website. Niets blijkt minder waar, want zes weken later is haar scootmobiel nog steeds niet geleverd. Ria’s dochter Jenny heeft contact opgenomen met de Belbus om zo snel mogelijk het geld van haar moeder terug te krijgen.

Gezellig op pad met de fietsclub

Ria zoekt naar een specifiek model van een scootmobiel, sinds ze merkt dat ze steeds slechter ter been is. Hierdoor komt ze slechter mee met haar fietsclub. Zij en de leden van haar fietsclub zijn van mening dat dit haar niet moet beletten om nog gezellig mee te gaan. Dus gaat Ria op zoek naar een scootmobiel. Eentje die minimaal 18 kilometer per uur gaat, zodat zij haar vrienden van de fietsclub nog gemakkelijk bijhoudt.

Bij aflevering betalen? Dat is niet mogelijk

Via de website Oplaadtopper.nl wil Ria een Thogo scootmobiel bestellen. Zij is een kritische consument, dus raadt Jenny aan om eerst een testrit in te plannen. De eigenaar van het bedrijf komt bij haar langs om het product uit te testen. Ria is tevreden en geeft aan graag te willen betalen bij aflevering. Dit is volgens eigenaar Thomas toch niet mogelijk en na wat twijfel besluit Ria half juli het geld (2694 euro) toch van tevoren over te maken.

In plaats van gezellig op pad te gaan met haar fietsclub, zit Ria - zes weken later - nog steeds te wachten op haar nieuwe scootmobiel. Wanneer ze Oplaadtopper belt, is de voicemailbox altijd vol. Op mails en slechte reviews wordt niet geantwoord. Opeens is er doodse stilte vanuit Oplaadtopper.

De Belbus gaat langs

Samen met Belbusverslaggever Max Terspstra gaan Ria en Jenny op pad om een bezoekje te brengen bij het kantoor van Oplaadtopper.nl. Eigenaar Thomas wil niet naar beneden komen en stuurt zijn werknemers om ons te woord te staan. Er is nergens een spoor van de scootmobielen te bekennen en ook Ria haar scootmobiel is volgens de werknemers ‘niet op voorraad.’

Waar de scootmobielen wel zijn, wordt niet gezegd. Uiteindelijk wordt Ria’s geld waar ze bijstaat teruggestort. Heel fijn, maar nog geen scootmobiel.

Deze tegenslag houdt Ria niet tegen, met het geld wat ze terug heeft gekregen heeft ze inmiddels een nieuwe scootmobiel besteld. Zo kan Ria gelukkig toch nog mee met haar vrienden van de fietsclub!

Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor