Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: MVGM doet niks aan huis vol schimmelplekken

23-11-2019
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
482 keer bekeken
  •  
Theo en Marijke van Kerkhoven huren al dertig jaar lang met veel plezier hetzelfde huis. Helaas is het huis na dertig jaar aan renovatie toe. Theo neemt daarom contact op met hun toenmalige verhuurder. Geen probleem, zo lijkt het, want er worden plannen voor de renovatie gemaakt. Maar dan wordt het huis plotseling verkocht en komt de woning in het beheer van MVGM. En daarmee verloopt het contact zeer moeizaam...

Begin 2018 hebben Theo en Marijke contact met de toenmalige verhuurder van het pand. Ze kaarten de verschillende gebreken in hun woning aan. Zo is de badkamer na dertig jaar aan vervanging toe. De tegels zijn gebarsten en hangen los, er zitten grote scheuren in de muren en het plafond en is de douche dramatisch verouderd. Daarnaast hebben ze vochtoverlast, ontsieren oprukkende schimmelplekken het plafond en de muren in de woonkamer en zijn de gescheurde raamkozijnen aan een opknapbeurt toe.

Verkocht

Alles lijkt voorspoedig te verlopen. De toenmalige eigenaar geeft aan renovaties in te gaan plannen en wil bouwkundig onderzoek doen naar de oorzaak van de schimmelplekken. Maar in februari 2018 krijgen Theo en Marijke plots een brief: de woning is verkocht. Dat betekent dat ze een nieuwe verhuurder hebben. Het beheer van hun woning komt in handen van vastgoedbeheerder MVGM.

Ze nemen direct contact op met MVGM om te vragen wat er nu met de renovaties gaat gebeuren. Maar dan blijft het stil…

Een jaar wachten

Het kost bijna een jaar aan telefoontjes, mailtjes en andere contactpogingen voordat ze eindelijk de verantwoordelijke technisch manager spreken. Er komen aannemers langs om de schade op te meten, er worden offertes gemaakt en allerlei beloftes gedaan, maar tot op heden is er nog steeds helemaal niks aan het huis gebeurd.
Theo en Marijke zijn radeloos. De schimmelplekken worden alsmaar groter. Ze beginnen zich af te vragen wat dat met hun gezondheid doet. Ook wordt de situatie met de loshangende badkamertegels steeds gevaarlijker. Ze moeten er niet aan denken dat een tegel tijdens het douchen op hun blote voeten valt. En dus schakelen ze de Belbus in.

Confrontatie

Algemeen directeur Eddy Smit staat Renze, Marijke en Theo te woord. Hij geeft aan dat het vreselijk mis is gegaan en biedt direct zijn excuses aan voor de ontstane situatie. De technisch manager waar Theo en Marijke al die tijd contact mee zochten blijkt niet meer bij MVGM te werken. Waarom dat niet eerder aan Theo en Marijke gemeld is, weet hij niet. De directeur geeft aan dat de zaak intern niet goed opgepakt is door de leidinggevenden en dat het daardoor zo lang heeft kunnen duren.

Gelukkig wordt alles opgelost. De badkamer wordt totaal naar wens van Theo en Marijke gerenoveerd, de gescheurde kozijnen worden gerepareerd en er wordt onderzoek gedaan naar de vochtoverlast. Zodra bekend is wat de oorzaak hiervan is, wordt ook dit verholpen. Voor 5 december moeten alle werkzaamheden verricht zijn en kunnen Theo en Marijke als het goed is de toekomst tegemoet in hun fijne huis. De directeur geeft zelfs aan persoonlijk langs te komen om te controleren of alles naar wens is.

Heb jij ook de Belbus nodig? Stuur dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor