Nicole koopt begin september een Samsung-tablet waar een cashbackactie op zit. Ze stuurt een gebruikte iPhone 6S op en hoort van Samsung 123 euro terug te krijgen. Maar na maanden contact en vele beloftes staat het beloofde bedrag nog steeds niet op haar rekening.
Op 11 september besluit Nicole een tablet te kopen voor haar studie. Zo kan ze makkelijk e-books downloaden en lezen. Als student zwemt ze niet in het geld, waardoor ze opzoek gaat naar een betaalbare optie. Ze vindt een Samsung-tablet waar een zogeheten cashback-actie op zit.
Dat zit zo: als ze een oude telefoon of tablet samen met het aankoopbewijs naar Samsung stuurt, krijgt ze een bedrag terug. Zo Kan Nicole zich de nieuwe tablet veroorloven. Ze besluit haar gebruikte iPhone 6s in te inleveren, hiervoor krijgt ze volgens de site van Samsung 123 euro terug. Ze koopt de tablet, meldt zich aan op de site van Samsung en stuurt haar iPhone op 22 september aangetekend op.
Moeizaam contact
Nicoles track-and-tracecode laat zien dat het pakketje op 3 oktober is afgeleverd. Tot haar verbazing ontvangt ze echter geen ontvangstbevestiging. Daarom neemt ze een week later contact op met Samsung. Ze geven aan dat ze Nicole zullen berichten als de telefoon is onderzocht en de definitieve inruilwaarde bekend is. Ze controleren namelijk altijd eerst of de telefoon beschadigd is en of hij nog werkt. Samsung geeft aan dat het zes weken kan duren voordat het geld gestort wordt. DIt betekent dat Nicole het geld voor 14 november kan verwachten.
Maar er gebeurt niks. Daarom neemt Nicole eind november weer contact op. Ze moet opnieuw alle gegevens opsturen, waarna Samsung belooft het te gaan uitzoeken. Helaas krijgt Nicole voor de zoveelste keer te maken met een radiostilte. Ze belt meermaals met Samsung en ze stuurt vele mails hun kant op. Elke keer wordt haar beloofd dat ze wordt teruggebeld, maar aan deze belofte wordt niet gehouden. Uiteindelijk vertelt een medewerker dat de situatie is geëscaleerd en dat ze haar gaan terugbellen, maar ook dit gebeurt niet. Al het contact moet vanuit Nicole komen. Ze weet niet meer wat ze moet doen en schakelt de Belbus in.
Confrontatie
Op het hoofdkantoor van Samsung worden we te woord gestaan door woordvoerder Michiel Dijkman. Hij geeft aan dat het zo lang heeft geduurd omdat ze de iPhone van Nicole zijn kwijtgeraakt. Omdat ze de iPhone aangetekend (en dus verzekerd) heeft verstuurd, is er bij ontvangst iets misgegaan. Ze had namelijk ook het gratis verzendlabel van Samsung kunnen gebruiken. Met dit label is het pakket alleen niet verzekerd en dat wilde Nicole juist wel. Het gaat immers om een dure iPhone.
Daarbij is dit nieuws nogal een verassing; de klantenservice heeft haar namelijk nooit verteld dat de iPhone zoek is. Michiel Dijkman geeft toe dat de communicatie naar Nicole niet goed is gegaan. Hij zegt ook te gaan onderzoeken hoe ze dit kunnen verbeteren.
Gelukkig is de 123 euro meteen op de rekening van Nicole gestort én krijgt ze van Samsung een bloemetje en excuus.
Heb jij ook de Belbus nodig? Stuurt dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl!