Viggo, Quint en Johan boeken in september 2024 een retourtje Casablanca bij Transavia. Ze willen namelijk op bezoek bij een vriend die daar studeert. Het leek een ontspannen reis te worden, maar niks bleek minder waar toen allebei de vluchten door Transavia werden geannuleerd.
De vrienden boeken een vlucht voor november 2024, waarbij ze een week in Casablanca zouden verblijven. Het moet een onbezorgde reis worden, maar een maand voor vertrek annuleert Transavia de heenvlucht. De jongens bellen met de klantenservice en die laat hen weten: “Boek zelf een alternatieve vlucht en dien een claim in, dan krijg jullie geld terug als je extra kosten hebt gemaakt.” Zo gezegd, zo gedaan. De jongens vinden een alternatieve vlucht en dienen een claim in.
Nu kan er niks meer misgaan. Of toch wel. Een paar dagen voor vertrek annuleert Transavia ook de terugvlucht. De vrienden boeken snel een vervangende vlucht en dienen opnieuw een claim in, volgens de instructies van Transavia. Ze gaan naar Casablanca en hebben een fantastische vakantie maar bij terugkomst is er slecht nieuws: Transavia wijst hun claims af. Hoe kan dat nou?
Viggo neemt meermaals contact op met Transavia. Hij reageert op de afgewezen claims maar de reactie is teleurstellend: “Op nadere correspondentie met betrekking tot deze claim wordt niet meer gereageerd.” Viggo doet nog één laatste poging en stelt in januari een mail op met daarin het hele verhaal en alle informatie. Hier krijgt hij nooit reactie op. Dus schakelen de studenten de Belbus in.
De drie vrienden gaan met Belbus-verslaggever Max naar het hoofdkantoor van Transavia. Ze worden ontvangen door woordvoerster Veerle van den Brink. Helaas krijgen de jongens niet echt antwoord op hoe dit kon gebeuren, Veerle kan hen alleen laten weten dat het een menselijke fout is geweest. Toch is er goed nieuws: de jongens krijgen het geld terug!
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!