Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Belbus: Webshop sacha.nl lost klacht niet netjes op

  •  
11-01-2020
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
342 keer bekeken
  •  
Zo moeder, zo dochter. Belinda Haverkamp en haar 18-jarige dochter kopen in augustus dezelfde laarsjes bij webshop Sacha.nl. Na slechts een paar keer dragen krijgen beide laarsjes al breuken in het leer. De webshop zegt de klacht niet in te kunnen schatten en stuurt Belinda naar de winkel in Arnhem. Maar dat is een heel eind weg...
Belinda heeft de schoenen slechts drie keer aan gehad en haar dochter elf keer. Ook hebben ze er helemaal niks geks mee gedaan. Belinda trekt de stoute schoenen aan en neemt contact op met de klantenservice van Sacha. Zij laten weten haar alleen te kunnen helpen in een winkel om de schoenen te laten beoordelen. Belinda gaat hier niet mee akkoord: de dichtstbijzijnde winkel is voor haar in Arnhem. Dit is 45 km voor een enkele reis vanuit Vorden, waar Belinda woont. Los van de reis- en parkeerkosten is ze hier ook een halve dag aan kwijt. Daarom had ze de schoenen juist online besteld!
Belinda blijft meerdere berichten naar de klantenservice van Sacha sturen maar ze houden voet bij stuk: Belinda moet naar een winkel toe. Ook als ze duidelijk uitlegt dat dit grote moeite voor haar is, veranderen ze niet van standpunt. Hierdoor zinkt de moed haar flink in de schoenen en besluit ze de Belbus in te schakelen.

Belbus to the rescue

We kondigen onze komst aan, maar helaas wil Sasha enkel schriftelijk reageren. Ook als we langsgaan is er niemand beschikbaar om ons op camera te woord te staan. Ze blijven vasthouden aan de schriftelijke reactie die verzonden is.
In deze reactie biedt het bedrijf zijn excuses aan voor de communicatie. Ze geven toe dat dit beter had gekund. Ze zeggen dat ze de klacht een discutabele klacht vonden, en dat ze Belinda daarom gevraagd hebben naar de winkel in Arnhem te komen. Bij nader inzien zegt de schoenenwebshop zich te realiseren dat dit niet redelijk is, ze gaan het beleid dan ook aanscherpen.
Belinda krijgt haar geld terug en mag zelfs de laarsjes die ze heeft houden. Eind goed, al goed dus.
Heb jij ook de Belbus nodig? Stuur dan een mailtje naar belbus@bnnvara.nl!

Meer over:

belbus, sacha.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor