Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bereik reclamefolders daalt gestaag

27-05-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
87 keer bekeken
  •  
brievenbus930x520
De papieren huis-aan-huisfolders bereiken jaarlijks 11,1 miljoen mensen. Voor het tweede jaar op rij neemt het bereik met tweehonderdduizend af, blijkt uit de NOM Folder Monitor 2016, uitgevoerd door GfK.
Digitale folder
Ook het bereik van de digitale folder is gedaald, van 3,9 miljoen vorig naar 3,5 miljoen. De gemiddelde leestijd ligt voor papieren folders, net als vorig jaar, op zeventien minuten per week. Bij digitale folders is dat twaalf minuten.
Helft mist folder niet
46 procent van de 6605 ondervraagden zegt regelmatig een aanbieding uit een folder te kopen. Vorig jaar was dat nog 49 procent. Ruim de helft van de ondervraagden zou reclamefolders missen als die niet meer zouden verschijnen. Eveneens de helft gebruikt folders ter ontspanning.
Bekijk op   RetailWatching  een infographic met de belangrijkste uitkomsten van de NOM Folder Monitor.

Meer over:

reclame, bereik, folder
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor