Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Bezorgsushi vaak onfris'

22-08-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_sushi.jpg
Sushimaaltijden die worden thuisbezorgd tellen volgens de Consumentenbond in 31 procent van de gevallen te veel bacteriën. De bond noemt dat ,,een schrikbarend hoog percentage''.
Slechte hygiëne
De verontreiniging wordt veroorzaakt door slechte hygiëne bij de bereiding van de Japanse hapjes, concludeert de bond na een steekproef naar 160 sushimonsters afkomstig van twintig restaurants in vijf steden. Daar wordt met vuile handen of vervuilde snijplanken gewerkt. De bezorgsushi zijn in veel gevallen wel vers.
Grote verschillen
Tussen de onderzochte restaurants bestaan grote verschillen. Het beste (cijfer: 9,6) en slechtste (2,5) restaurant zitten allebei in Leiden. Verder werden sushibezorgers in Groningen, Rotterdam, Breda en Amersfoort bekeken.
All-you-can-eat-restaurants
In 2015 onderzocht de Consumentenbond de sushi in all-you-can-eat-restaurants. Toen bleek 64 procent van de onderzochte monsters te veel bacteriën te bevatten.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor