Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Boete' voor klachten over hotel

19-11-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
hotelkamer_12.jpg
Een Engels echtpaar heeft van een hotel waar het in augustus verbleef 'een boete' gekregen wegens kritiek op de onderneming. Na hun verblijf in het Broadway Hotel in Blackpool uitten de Britten hun teleurstelling op internet en kwalificeerde het Broadway Hotel als ,,een verrot stinkend krot gerund door Muppets''.
125 euro
Korte tijd later ontdekte het stel dat via hun creditcard 125 euro naar de rekening van het hotel was verdwenen bovenop de eerder betaalde hotelrekening.
Kleine lettertjes
De extra 125 euro moest worden afgedragen wegens ,,slechte kritiek''. Dit zou hebben gestaan in de kleine lettertjes van de overeenkomst waarmee het echtpaar Tony en Jan Jenkinson uit het noorden van Engeland hun hotelkamer had geboekt. Voor 'de boete' was het stel al erg ontevreden over de prijs, meldden Britse media woensdag: ,,,Als je deze plek krijgt aangeboden voor twee weken voor een dubbeltje dan wordt je nog afgezet.'' Ze beschrijven een brandgevaarlijke kamer met behang dat van de muren losliet, een smerig dun tapijt en dat ze 's nachts door de spiralen van het vieze matras werden 'aangevallen'.
'Boete' terugvorderen
De Jenkinsons willen via hun creditcardmaatschappij hun 'boete' terugvorderen. Een Engelse consumentenorganisatie heeft een onderzoek ingesteld naar de handelwijze van het hotel. De site waarop de kritiek werd gespuid, TripAdvisor, heeft aangekondigd ,,zo nodig stappen te ondernemen om de integriteit van de site te beschermen''. TripAdvisor vreest een vorm van censuur op de site. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor