Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Boetes voor onduidelijke energierekeningen

11-01-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Gasfornuis 930 520
De energieleveranciers Fenor en Robin Energie sturen nog steeds onduidelijke rekeningen aan hun klanten. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft daarom voorwaardelijke boetes opgelegd. Die moeten zij betalen als zij hun zaakjes niet uiterlijk begin volgende maand op orde hebben.

Duidelijkheid facturen

De ACM heeft vorig jaar onderzoek gedaan naar de duidelijkheid van de facturen van veertig energieleveranciers. Slechts zestien bedrijven bleken op de peildatum van 1 juli rekeningen te sturen die aan de normen voldeden, de rest kreeg opdracht aanpassingen te doen. Drie aanbieders maakten het zo bont dat de toezichthouder met boetes dreigde.

Ondanks waarschuwing nog niet aangepast

Fenor en Robin Energie hebben ondanks die waarschuwing hun facturen nog steeds niet aangepast en hebben nu allebei een zogenoemde last onder dwangsom opgelegd gekregen. Zij moeten uiterlijk 2 februari de energienota's alsnog verbeteren. Iedere dag later kost ze 1000 euro, met een maximum van 50.000 euro. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor