Bol.com in huishoudelijke artikelen
12-04-2011
• leestijd 1 minuten
Internetwinkel Bol.com gaat het assortiment uitbreiden met een nieuwe productgroep. Het bedrijf meldt dinsdag in een persbericht te zullen starten met de verkoop van elektronische huishoudelijke apparaten. Vanaf vandaag zal er op Bol.com naast boeken, muziek en spelletjes ook stofzuigers, airco's, grillplaten, tandenborstels en weegschalen te koop zijn.
Het assortiment zal verdeeld worden over drie rubrieken: keuken, huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Vervolgens hangen daaronder nog 52 subcategorieën. Uiteindelijk gaat om de 3000 tot 5000 nieuwe producten.
Bol.com boekte over 2010 een omzet van 318 miljoen, een stijging van 14 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Concurrentie
Bol.com gaat met de nieuwe strategie de concurrentie aan met bestaande winkels als Blokker en Marskramer. Online is Wehkamp.nl een grote speler in het segment. Het betreft een markt van een kleine 400 miljoen euro, meldt de website Emerce.
Bronnen: Bol.com, Emerce, RetailNews