Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bol.com in huishoudelijke artikelen

12-04-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bol.com_logo_05.jpeg
Internetwinkel Bol.com gaat het assortiment uitbreiden met een nieuwe productgroep. Het bedrijf meldt dinsdag in een persbericht te zullen starten met de verkoop van elektronische huishoudelijke apparaten. Vanaf vandaag zal er op Bol.com naast boeken, muziek en spelletjes ook stofzuigers, airco's, grillplaten, tandenborstels en weegschalen te koop zijn.
Het assortiment zal verdeeld worden over drie rubrieken: keuken, huishoudelijke en persoonlijke verzorging. Vervolgens hangen daaronder nog 52 subcategorieën. Uiteindelijk gaat om de 3000 tot 5000 nieuwe producten. Bol.com boekte over 2010 een omzet van 318 miljoen, een stijging van 14 procent ten opzichte van het jaar ervoor.
Concurrentie
Bol.com gaat met de nieuwe strategie de concurrentie aan met bestaande winkels als Blokker en Marskramer. Online is Wehkamp.nl een grote speler in het segment. Het betreft een markt van een kleine 400 miljoen euro, meldt de website Emerce. Bronnen: Bol.com, Emerce, RetailNews
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!