Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Brussel neemt autoverhuurders op de korrel

11-08-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
600x275_buitenlandskenteken_01.jpg
De Europese Commissie heeft flinke kritiek op een aantal Europese autoverhuurders. De internationale ondernemingen zoals Goldcar, Sixt, en Hertz discrimineren volgens Brussel consumenten die online een auto willen huren.
Prijsverhoging
In een maandag openbaar gemaakte brief aan zes autoverhuurders, onder wie ook Avis, Enterprise en Europcar, stelt Brussel dat de verhuurders de prijs van een auto verhogen als ze weten uit welk land de huurder komt. Zo rept de commissie van een voorbeeld dat een Duitser de prijs van een Britse huurauto met 100 procent zag stijgen toen hij invulde dat hij in Duitsland woonde.
Niet de voordeligste prijs
Ook worden consumenten naar andere pagina's doorverwezen op basis van het adres van de computer. Zo zijn consumenten niet in staat om de voordeligste prijs te krijgen voor een huurauto, aldus Brussel. ,,De Europese interne markt moet niet alleen een dagelijkse werkelijkheid zijn voor grote internationale bedrijven, maar ook voor alle consumenten in Europa'' zo stelde verantwoordelijk EU-commissaris Michel Barnier. Brussel heeft het zestal gevraagd de praktijken aan te pakken. Goldcar, Sixt en Enterprise hebben de commissie inmiddels ,,naar tevredenheid'' overtuigd, maar van Europcar, Hertz en Avis wil Brussel meer informatie voor het einde van de maand.
ANP

Meer over:

huurauto, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor