Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Campagne Wakker Dier tegen Happy Meal

18-02-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kip930x520
Wakker Dier richt zijn pijlen op de kipnuggets van fastfoodketen McDonald's. De dierenorganisatie begint donderdag een campagne tegen de stukjes kip in de Happy Meal-maaltijden voor kinderen. Die komen van plofkip, zegt Wakker Dier.
Wakker Dier gebruikt voor de campagne vier 'plofkipjes', een parodie op de speeltjes die kinderen bij een Happy Meal krijgen. Die heten Fatty (naar de snelle groei van de kippen), Cripple (omdat de kippen kreupel zouden worden), Puffy (omdat de kippen snel last van warmte hebben) en Blisty (omdat ze voetzweren zouden krijgen).Wakker Dier voert al langer campagne tegen plofkippen bij supermarkten en in de horeca.
Meer weten? Bekijk het filmpje van Wakker Dier hier . ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor