Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument bezuinigt op uiterlijk

28-08-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
makeup_05.jpg
Consumenten bezuinigen steeds meer op knipbeurten en schoonheidsbehandelingen. In de eerste helft van dit jaar daalde de omzet van kappers en schoonheidssalons met 3,5 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Desondanks neemt het aantal zaken nog altijd toe. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) woensdag.
Krimp
Het aantal bezoeken aan kapperszaken en schoonheidssalons nam in de eerste zes maanden van dit jaar met 5,2 procent af. Al 2,5 jaar kampt de branche met krimp, maar nog niet eerder was de daling zo groot als het afgelopen halfjaar, aldus het statistisch bureau.
Minder uitgebreide behandelingen
Consumenten gaan niet alleen minder vaak, ze kiezen ook voor minder uitgebreide behandelingen en besteden minder geld aan haar- en verzorgingsproducten.
Aantal kappers en schoonheidsspecialisten blijft toenemen
De negatieve omzetontwikkelingen bij kappers en schoonheidsspecialisten weerhouden ondernemers niet om een bedrijf te starten. Al jaren komen er kappers en schoonheidssalons bij. Sinds 2008 is vooral het aantal schoonheidssalons fors toegenomen, met 44 procent tot 24.500. Ruim 95 procent hiervan in een eenmanszaak. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor