Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument gaf tijdens coronazomer fors meer uit in tuincentra

26-03-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
tuinhuis930x520
Tuincentra hebben optimaal kunnen profiteren van de afgelopen 'coronazomer'. Veel consumenten investeerden forser dan normaal in hun eigen buitenruimte. 
Vooral de duurdere producten als tuinmeubelen en barbecues werden goed verkocht. De verkoop hiervan was ongeveer 50 procent hoger dan normaal.

Veel 'staycations' in coronatijd

Volgens cijfers van het CBS lag het aantal vakanties van Nederlandse huishoudens een kwart lager vergeleken met 2019. Daarnaast nam het aantal vakanties naar het buitenland met 60 procent af. Tuinbranche-directeur Frank van der Heide spreekt van een optelsom: "We bleven massaal in en om het huis én het was een bijzonder zonnig jaar."
In totaal verdienden tuincentra een omzet van 1,95 miljard euro, een stijging van 19 procent.
Bron: Het Financieele Dagblad, CBS

Meer over:

tuincentra
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor