Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Consument heeft weinig moeite met IBAN-acceptgiro'

19-03-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
logo_iban_02.jpg
Consumenten hebben weinig moeite met IBAN bij het doen van betalingen via acceptgiro. Dat blijkt uit onderzoek van betalingsverwerker Currence. Volgens de organisatie weten consumenten van het bestaan en kunnen ze hun eigen IBAN vinden.
Sinds januari versturen bedrijven alleen nog maar IBAN-acceptgiro's. Van de acceptgiro's die afgelopen week verwerkt werden was 92,5 procent correct ingevuld: met een IBAN.
Steeds meer betalingen elektronisch
Nog altijd wordt ongeveer één op de vier acceptgiro's op papier aangeleverd en verwerkt. Wel liep het aantal verwerkte papieren acceptgiro's het afgelopen jaar terug. In januari en februari werden 5,9 miljoen papieren acceptgiro's verwerkt. In dezelfde periode vorig jaar ging het nog om 7,5 miljoen acceptgiro's. Per 1 januari 2019 zal de acceptgiro ophouden te bestaan. Bron: Currence
Meer lezen over IBAN? Overopiban.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor