Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument iets positiever ondanks lockdownmaatregelen

20-11-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
duim_omhoog_vertrouwen_goed.jpg
Het consumentenvertrouwen steeg deze maand licht. Volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) zijn de Nederlandse consumenten wat minder pessimistisch geworden ondanks de nieuwe lockdownmaatregelen van de overheid. De stemming bleef wel duidelijk somber.
In oktober stond het vertrouwen op min 30, nu komt dat uit op min 26. Consumenten waren minder pessimistisch over het economische klimaat en de koopbereidheid. Het dieptepunt op de graadmeter was min 31 van dit jaar in mei.

Bedrijfsleven

Het CBS maakt verder bekend dat de economische omstandigheden voor investeringen door het bedrijfsleven in november minder ongunstig ogen dan twee maanden geleden. Ondernemers in de industrie zijn minder negatief over hun orderpositie en de bezettingsgraad is in de industrie toegenomen. In september lagen de investeringen nog bijna 3 procent onder het niveau van een jaar geleden. Vooral in personenauto’s, gebouwen en infrastructuur werd minder geïnvesteerd. De krimp was wel kleiner dan in de voorgaande maand.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor