Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consument let meer op keurmerken in supermarkt

08-06-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
74 keer bekeken
  •  
keurmerken top 10 Milieu Centraal
Consumenten letten steeds beter op keurmerken op producten, om bijvoorbeeld de herkomst te achterhalen. Zo worden duurzame producten met keurmerken vaker verkocht, meldt onderzoeksbureau IRI.

Ten opzichte van 2018 steeg de omzet in voedselproducten met een onafhankelijk keurmerk in 2019 met 26 procent. Inmiddels is het aandeel van duurzame keurmerken in de totale supermarktverkoop 19 procent. Beter Leven is met afstand het grootste keurmerk.

Zuivel met keurmerken

Met name bij zuivel letten consumenten beter op de herkomst van hun aankopen. De omzet van zuivelproducten met een keurmerk is meer dan verdubbeld. De omzet hiervan bedraagt nu 17,5 procent van de totale omzet van zuivel in de supermarkt. Eieren en vis zijn de etenswaren met het hoogste aandeel in keurmerken. Vier op de vijf eieren in de supermarkt hebben inmiddels een keurmerk. ANP

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor