Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumenten voelen niets voor zelfrijdende auto

07-05-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Zelfrijdende auto
Negen op de tien Nederlanders voelen niets voor een zelfrijdende auto. Dat meldt Multiscope op basis van de Smart Car Monitor, een grootschalig onderzoek onder ruim 6000 Nederlanders.
Het gebrek aan vertrouwen en de wens om de controle te houden zijn de belangrijkste redenen dat Nederlanders liever niet in een zelfrijdende auto stappen. Het merendeel van de Nederlanders voelt zich alleen op zijn gemak in een auto zonder assistentie, of met beperkte assistentie zoals cruisecontrol.

Doelgroep

De groep die zich wel op zijn gemak voelt bij een volledig zelfrijdende auto (een op de tien Nederlanders) bestaat voornamelijk uit mannen tussen de 18 en 49 jaar.
Ook wordt de 'self-driving mode' voor veel Nederlanders nog gezien als een ver-van-mijn-bedshow. Zo denken drie op de vijf Nederlanders dat zelfrijdende auto's nooit de norm zullen worden. Een derde denkt dat de zelfrijdende auto binnen 15 jaar al gemeengoed is. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor