Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond: blijf van ongebruikte data en belminuten af

28-11-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2127 keer bekeken
  •  
consumentenbond logo930x520
Telecomaanbieders moeten stoppen met het laten vervallen van ongebruikte data en belminuten aan het einde van iedere maand. Daartoe roept de Consumentenbond de tien grootste providers op in een brief. De bond vindt de handelwijze absurd, zeker ook omdat consumenten moeten betalen voor iedere minuut of MB die ze buiten hun bundel verbruiken.
Consumenten met een mobiel abonnement verliezen nu aan het eind van iedere maand hun ongebruikte belminuten en data, terwijl ze soms tot wel 31 cent per minuut of 15 cent per MB betalen die ze buiten hun bundel verbruiken. Bij sommige klanten die hun bundel hebben verbruikt gaat het internet op zwart voor de rest van de maand.

'Consument heeft al betaald'

,,Stel je eens voor dat de supermarkt aan het einde van de maand je halfvolle pot pindakaas komt ophalen. En je voor een nieuwe pot laat betalen als je de maand erna weer pindakaas op brood wilt. Dat zouden we toch allemaal heel gek vinden? En toch is dat precies wat hier gebeurt. Dat kan niet. Als consument heb je voor die bundel betaald’’, aldus directeur van de Consumentenbond Bart Combée. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor