Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond in actie tegen nepclaims

03-07-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_Consumentenbond_1_02.jpg
De Consumentenbond is in het geweer gekomen tegen fabrikanten die misleidende teksten zetten op productverpakkingen. Sommigen weigeren aanpassingen en komen volgens de bond met allerhande smoezen om de teksten te verdedigen, meldt Metro.
Kletspraat
Directeur Bert Combée van de Consumentenbond zegt dat onder meer Albert Heijn, Healthy People en Rivella zich bedienen van 'kletspraat'. Healthy People heeft bijvoorbeeld op de verpakking van een drankje handenvol blauwe bosbessen en frambozen staan, terwijl het drankje voornamelijk uit wittedruivensap bestaat.
Doorn in oog
Dergelijke teksten zijn de Consumentenbond een doorn in het oog. Rivella heeft op een product waarin drie synthetische stoffen zitten 'met natuurlijke ingrediënten' staan. Albert Heijn verkoopt een guacamoledip waar slechts 0,7 procent avocadopoeder in zit.
ANP/Metro
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor