Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond ontvangt weinig claims en klachten over geannuleerde vluchten

11-03-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
52 keer bekeken
  •  
reizen vakantie vliegen reis telefoon 930
De Consumentenbond en ticketclaimbedrijf EUclaim zeggen dat zij nog geen extra drukte merken als gevolg van vluchten die in verband met het nieuwe coronavirus zijn geannuleerd. Meerdere luchtvaartmaatschappijen schrapten afgelopen tijd vluchten naar bestemmingen in Italië en China.
De Consumenten ziet vooral vragen binnenkomen en niet zozeer klachten. Het aantal vragen neemt wel toe, geeft de bond aan. Een woordvoerder van EUclaim zegt dat het bedrijf, dat vergoedingen claimt bij luchtvaartmaatschappijen namens klanten, het niet drukker heeft dan normaal ondanks het feit dat door het coronavirus veel vluchten zijn geannuleerd. Dat heeft te maken met de overmacht die geldt bij vluchten die vanwege een negatief reisadvies worden gecanceld. In dat geval is het niet claimbaar.

Wanneer krijg je wel geld terug?

Een juriste van EUclaim legt uit dat het anders zit bij vluchten die worden gecanceld zonder dat sprake is van een negatief reisadvies. "Als een vlucht niet doorgaat omdat een luchtvaartmaatschappij niet met halfvolle vliegtuigen wil vliegen, is er wel een kans dat mensen geld terugzien." ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor