Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Consumentenbond: Optreden tegen Nintendo door toezichthouders nodig

27-01-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
125 keer bekeken
  •  
nintendo switch 1127

Nintendo misleidt consumenten door ze niet te informeren over de beperkte levensduur van de controllers van de Switch, stelt de Consumentenbond met negen andere Europese consumentenorganisaties. Europese toezichthouders moeten daarom Nintendo aanpakken, vinden de organisaties.

Er is een speciaal meldpunt opgericht voor klachten over de spellen van Nintendo. Hier klaagden bijna 25.000 consumenten uit diverse landen. Zij melden dat de poppetjes in de spellen soms bewegen zonder dat de speler de controller aanraakt. Dit probleem staat bekend als 'Joy-Con Drift'. Ook uit Nederland kwamen er duizenden klachten binnen op het meldpunt.

Nintendo weigert kapotte controllers gratis te repareren

De topman van het Japanse bedrijf bood een aantal maanden geleden al zijn excuses aan voor het euvel. Dit heeft echter niet tot echte actie geleid. Ook weigert Nintendo volgens de Consumentenbond vaak de kapotte controllers gratis te repareren of te vervangen.

"Het bedrijf bleef de controllers verkopen, terwijl het wist dat ze niet deugden", zegt Consumentenbond-directeur Sandra Molenaar. Ze wil dat nationale autoriteiten en de Europese Commissie ingrijpen. "Nintendo moet gedwongen worden het ontwerp van de controllers aan te passen en kosteloze reparatie aanbieden aan gedupeerden."

Bron: Consumentenbond, ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor