Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Contact gemeente met inwoners kan beter'

14-09-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
stad_02.jpg
Gemeenten moeten beter communiceren met hun inwoners. Zowel het communiceren van algemene regels als het persoonlijk contact met mensen die een verzoek of klacht hebben ingediend, kan stukken beter. Dat meldt de Nationale ombudsman in een dinsdag gepubliceerd rapport.
De ombudsman stelt dat mensen geregeld niet weten waar ze aan toe zijn. ,,Er is een groot verschil tussen wat inwoners verwachten en wat de gemeente daadwerkelijk kan waarmaken'', zo staat in het rapport.
Per jaar krijgt de ombudsman tientallen klachten binnen. ,,Dat zijn er niet heel veel, maar wij merken wel dat het om een hardnekkig probleem gaat. Het zorgt voor veel frustratie als iemand een verzoek indient bij de gemeente en daar vervolgens geen antwoord op krijgt'', aldus een woordvoerster van de ombudsman. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor