Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Coronahulplijn voor jongvolwassenen 2500 keer gebeld

03-06-2021
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
78 keer bekeken
  •  
smartphone iphone telefoon bellen 1127
De telefonische coronahulplijn Alles Oké? is sinds de lancering begin april 2500 keer gebeld. Het initiatief van de Kindertelefoon richt zich op jongvolwassenen die met problemen kampen als gevolg van de coronacrisis.
In de eerste maand gingen de chats en gesprekken vooral over emotionele problemen, waaronder depressie en eenzaamheid, gevolgd door de relatieproblemen. In minder dan 6 procent van de gesprekken ging het daadwerkelijk over corona. Corona speelde wel mee als een versterkende factor in een bestaande situatie, aldus de oprichters.
"Er zit dan een coronasausje overheen, terwijl de oorzaak vaak ligt in de fase en ontwikkeling waar de jongvolwassene in zit", stelt Roline de Wilde, initiatiefnemer van de Alles Oké? Supportlijn en directeur van De Kindertelefoon.

Anoniem problemen bespreken voorziet in behoefte

"Er gebeurt nogal wat in deze levensfase. Het beeld is dat dit de meest fantastische periode in je leven moet zijn. Dat is natuurlijk niet altijd zo. Wij merken dat het dan soms fijn kan zijn om anoniem met iemand te praten die met je meedenkt en geen oordeel heeft."
Met de supportlijn kan tussen 14.00 uur en 22.00 uur zowel worden gebeld (0800-0450) als gechat (allesoke.nl). Gesprekken zijn gratis en op anonieme basis. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor